יום שלישי, 26 בנובמבר 2013

מדוע טעיתי יותר מאחרים שהכריזו בדיוק כמוני?

במושב השני של תחרות הזוגות הפתוחה בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בים האדום (אילת, 21.11.2013) הייתי אחד מרבים שבחרו להכריז את ה Slam  הלא נכון. בפוסט זה אסביר את טעותם של מכריזי ה 6 באותה יד. בנוסף לכך אסביר מדוע אני שגיתי יותר מרוב האחרים באותה הכרזה בדיוק. 

מדובר ביד הבאה, בה המחלק הוא מערב:


האם צריך להכריז Slam ב  או ב ?
בידיים פתוחות ברור שאם מכריזים בכלל Slam, צריך להכריז  Slam ב . הסיכויים לבצע Slam ב  הם כ 36%, משום שניתן לבצעו רק בחלוקה של 3-3 של קלפי השליט של המגנים. במקרה זה הובלה ב אינה משנה משום שדרום מוביל ולכן ה K♣ מוגן.  

ביצוע Slam ב ♦ תלוי במיקומו של ה A♣. אם הוא יושב בדרום אחרי ה K במזרח, קרוב לוודאי שנכשלים בביצוע בהובלה ב . אם הוא יושב בצפון (כפי שזה המצב ביד), קל לבצע את החוזה. במקרה זה ה K♣ של מזרח אינו מוגן. במקרה זה, הכרוז הוא מערב ולכן, ביציאה ב ה K♣ של מזרח אינו מוגן.

במציאות, השחקנים המכריזים, אינם רואים את כל הקלפים. הפיתוי להכריז  Slam ב  הוא גדול. על ביצוע Slam ב  מקבלים יותר נקודות מאשר על ביצוע Slam ב . התחרות היא תחרות Top-Bottom ולכן יותר נקודות, עשויות להיות מתורגמות לאחוז גבוה בהרבה מאשר יקבלו אלה שייבחרו להכריז Slam ב .

אלה שהכריזו Slam ב  ביצעו את החוזה וקיבלו תוצאת שיא.
היות שקלפי ה  של היריבים התחלקו 4-2 (זו החלוקה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר), אלה שהכריזו Slam ב  נכשלו וקיבלו תוצאה גרועה. 

מדוע טעיתי יותר מאחרים?
זוגות ששיטת ההכרזה שלהם, אינה יכולה להראות שלמערב רק קלף אחד ב , יכריזו במקרים רבים Slam ב .

שיטת ההכרזה בה שותפי ואני משתמשים, שונה מהשיטות המקובלות. בשיטה זו (ש"יובאה" מארה"ב על ידי שחקן בכיר), מערב מכריז 2. ההכרזה מראה 9-11 נקודות ולפחות חמישה קלפים ב  ללא Void.
השיטה "תפורה" לידיים כמו היד הזו. ניתן להגיע באמצעות תהליך ארוך של הכרזות מלאכותיות לתיאור מדויק של חלוקת קלפי הפותח. במקרה זה מזרח יכול לדעת שלשותפו חמישה קלפים ב , ארבעה ב , שלושה ב  ורק אחד ב . ביצעתי את כל התהליך הנ"ל באופן מדוייק עד להכרזת ה Slam. אני מכיר את ההסתברויות של חלוקה של 3-3 בקלפי שליט אצל מגנים.

אז מדוע בכל זאת הכרזתי 6?
הסיבה פשוטה. בטעות הבנתי את ההכרזה המראה שלושה קלפים בסדרת ה  כהכרזה המראה שלושה קלפים ב . אם תשעה קלפים ב ♠ כולל שלושת הקלפים הבכירים, 6 הוא חוזה סביר בהחלט.

הערה קטנה עבור מי שחושב שאני היחיד שטועה
אחת הקונבנציות, שאני משתדל שלא לשחק, נקראת Gehstem. הקונבנציה קרויה על שמו של השחקן הצרפתי Pierre Gehstem, שהגה אותה. לא אחת נתקלתי ביריבים המשחקים קונבנציה מורכבת זו וטועים במשמעות הכרזה מסוימת בשיטה זו. מסתבר שהם לא היחידים: גם Pierre Gehstem עצמו טעה בהכרזת הקונבנציה במהלך תחרות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...