יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

מן הפח אל הפחת או הקלאבים של התחרות הארצית הראשונה שלי

את התחרות הארצית הראשונה שלי שיחקתי פחות משלושה חודשים לאחר שהתחלתי לשחק בתחרויות. שותפי היה בני ניר עם ותק זהה לשלי.



הידע שלי כלל רק שתי קונבנציות: Blackwood ו Staymanזאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי פתקי ידיים והפעם הראשונה, שהוציאו מולי כרטיס Alert בזמן הכרזה. הבנתי שיש משמעות להכפלה אבל לא ממש הבנתי את ההבדל בין פגיע ללא פגיע. הציפיות הגבוהות שלי (סוף כל סוף אני זוכה באופן כמעט קבוע במקום ראשון בתחרויות מודרכות) התבררו כלא מוצדקות כשסימנו עם קצת יותר מ 42%.

בגלל חוסר הניסיון והלחץ, בסיבוב לפני האחרון התבלבלתי ועם פחות מ 10 נקודות ושישה קלפים ב , פתחתי 2 חלש, שכמובן לא היה חלק משיטת ההכרזה שלנו.  ניר הבין שיש לי יד עם 23 או יותר נקודות והמשיך לכוון Slam. היריב הכפיל. המשחק הסתיים ב
 Bottomארצי שלנו. 

ניר כעס (בצדק) והאשים אותי. הודיתי באשמה והסברתי לו שעליו לעזוב את היד הזאת, משום שנשארו עוד שתי ידיים לשחק בתחרות ואם הוא רוצה להתקדם עליו להתעלם מהיד הקודמת ולהתרכז ביד הנוכחית.

בסיבוב האחרון שיחקנו נגד שחקן בדרגת רב-אמן ארד, ששיחק ביחד עם אמנית כסף. אתאר מה קרה ביד האחרונה נגדם.
ביד זו הבנתי עד כמה אני שחקן מתחיל כאשר על כל הכרזה יריבינו הוציאו קלף Alert, (כמובן התוצאה הנוראה בשולחן הקודם עזרה לי להבין עד כמה אני שחקן מתחיל). 
יריבינו היו  פגיעים (לא שהבנתי את המשמעות).

כפי הנראה היריבים השתמשו בקונבנציה של Multi 2.  התחלתי להבין שיש גם שיטות הכרזה מלאכותיות.  כשרב האמן הכריז 4, ניר הכפיל. השחקנית שישבה לפני הכריזה 5.
כשאני מחזיק בידי  JXXX ב   , ושני קלפי K בסדרות אחרות, שאף לא אחד מהם היה Singleton. עשיתי חשבון שיש לנו לפחות 3 לקיחות:

1. היות שמהלך ההכרזה לא הראה ששני ה A בסדרות שהחזקתי בידי K נמצאים ביד שאחרי, ההסתברות שכל אחד מהם לקיחה היא 50% כלומר: לקיחה אחת

2. ה  J הרביעי ב  לקיחה נוספת.

3. בעקבות ההכפלה של 4 על ידי שותפי הנחתי שיש לו לקיחה אחת לפחות בסדרה זו .

כשהכפלתי וכולם עברו, הבחנתי בכך שרב האמן אינו מרוצה.  ניר הוביל ב K♥ שנלקח על ידי ה A ביד הכרוז. בדומם ראיתי שני קלפי Q ו 9. 

הכרוז המשיכה עם   קטן. לפתע הבנתי שכשלא אכסה עם ה J, היא תבצע עקיפה ל 9, תמשוך את ה Q ותעבור לידה למשיכת ה A וה K עליו ייפול ה J. אחת הלקיחות שלי נעלמה. החוזה המוכפל יבוצע: עוד Bottom ארצי.

לא כיסיתי עם ה J. להפתעתי היא שמה את ה Q ולא את ה 9. כשה A הופיע מידו של ניר, הבנתי את חוסר שביעות הרצון של רב האמן.
הפלנו את החוזה המוכפל 3 פעמים בתוצאה שקרובה ל Top ארצי.

הלקח
שחקנים רבים נוטים לברוח מחוזה מוכפל. לפעמים זו בריחה מהפח אל הפחת, כלומר: הניסיון "להציל" את השותף מנפילה בחוזה מוכפל באמצעות בריחה לחוזה בגובה גבוה יותר (או אפילו באותו גובה), מסתיים בנפילה במספר רב יותר של לקיחות עם Double נוסף של היריבים.
זה בדיוק מה שקרה ביד הזו, על אף שכששיחקתי אותה לא הבנתי את מה שקרה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...