יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

זיא מחמוד: The Partner Double -נגד השותף בעתיד

בפוסט: זיא מחמוד: The Partner Double הסברתי את הגישה הייחודית של זיא מחמוד, מטובי השחקנים בעולם: להכפיל חוזה של היריבים, שלך אין אפשרות להעניש בתקווה שהיריבים יברחו לחוזה פחות נוח. אם לא יברחו, ייתכן שהשותף יכול להעניש. מהאפשרות השנייה נגזר השם: The Partner Double.
באותו פוסט הזכרנו ששותפו בזכייה עם נבחרת המשנה של ארצות הברית באליפות העולם לנבחרות של מדינות, הקרויה: Bermuda Bowl  היה בוב האמן.

ביד הבאה מתחרות בלונדון בשנת 1999, שיחק זיא עם רובסון (כנראה השחקן האנגלי הטוב ביותר כיום), נגד האמן וסולווי (שני שחקנים ברמה גבוהה, שזכו באליפויות עולם).
זיא הכפיל על פי תפיסת ה  Partner Double שלו. זיא (דרום) ורובסון (צפון) היו פגיעים. מזרח-מערב היו במצב לא פגיע.


בשולחנות אחרים היה מהלך הכרזה דומה, למעט ה DBL של דרום.
זיא הכריז Partner Double כאשר הכוח שלו הוא דווקא בסדרות של היריבים. אם שותפו מתייחס ל DBL כ Takeout Double ומכריז 3, הוא עלול להפסיד חמש לקיחות: , שני , ו-.
רובסון בחר להפוך את ה DBL למעניש.

ההגנה הייתה קטלנית.
רובסון הוביל ב K שזכה בלקיחה. הוא המשיך ב נוסף והאמן זכה עם ה A. הוא המשיך ב  היחיד ל Q בדומם. זיא זכה ב A והמשיך ב- ל A של שותפו. הלקיחות הרביעית והחמישית של ההגנה, היו שני ה הגבוהים. אחרי שמשך אותם, המשיך רובסון ב-. האמן זכה בלקיחה וב- נוסף. אבל נאלץ לשחק מידו. רובסון זכה בלקיחה זולה באמצעות ה 9 ושיחק את ה ¨ הרביעי. הכרוז שחתך עם השליט האחרון, נאלץ לשחק   מתחת ל Q וזיא זכה בשלוש הלקיחות האחרונות. האמן נפל 4 פעמים בחוזה מוכפל וצפון-דרום זכו ב 800 נקודות.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...