יום שבת, 17 במאי 2014

אליפות הארץ ב-IMP: לא הצלחנו ולא נכשלנו

אתמול ושלשום שיחקנו (הבן שלי ניר ואני) בשלבי חצי הגמר והגמר של אליפות הארץ ב-IMP.
לא הצלחנו לעלות לגמר א'. גם לא הצלחנו להיות אחד משני הזוגות הראשונים בגמר ב' העולים לגמר על. בסיכום הכולל סיימנו במקום 19 בגמר ב' מתוך 48 זוגות עם תוצאה חיובית של 15. 
התוצאות הסופיות של גמר ב' מופיעות בקישור הבא.

בפוסטים הבאים אביא כמה ידיים מעניינות ששיחקנו. בעיקר ידיים בהן השגנו תוצאות לא טובות. 
הייתה לנו השפעה גדולה על קביעת שני הזוגות העולים לגמר העל מגמר ב'. טעות חמורה שלי ביד אחת והחלטה ספק שגויה של הבן שלי ביד שנייה, הניבו מספר גדול של IMPs לזוג גלעד אופיר-אייל קניגסברג. 

לעומת זאת נגד הזוג שסיים במקום השלישי מיכאל  צ'ורניי-אולג מדבדב הצלחנו להפיל פעם אחת חוזה מוכפל של 3 ביד מעניינת.
צעירים מכריזים אגרסיבי. ה-Double של הבן שלי שנוי במחלוקת. החוזה נכשל בגלל החלטה של הכרוז לאחר מחשבה ארוכה. לשים את ה -Q ולא את ה-9 מהדומם. זכיתי בלקיחה עם ה-K שהיה הקלף היחיד בידי.
על פי מהלך ההכרזה ההחלטה של הכרוז לשים את ה-Q נכונה.

אליפות הארץ תחרות קשה
זו תחרות קשה משתי סיבות:

1. הרמה גבוהה
בשונה מתחרויות ארציות רגילות בהן לא מעט זוגות הם ברמה טובה פחות, מרבית הזוגות בתחרות זאת הם שחקנים ברמה גבוהה. כך למשל שיחקנו נגד זוג אחד ששיחק כבר בנבחרת ישראל (לנגי-ברקת), זוג אחד שמשחק בנבחרת הנשים של ישראל (נוסצקי-סעדה), זוגות ששיחקו בנבחרת הצעירה של ישראל (איתמר גינוסר-אדם רייטר, זמיר-עציון). כשחקנים שרק השנה עלו מליגה ב' לליגה א', התמודדנו נגד זוגות רבים שמשחקים בליגה לאומית ובליגה ארצית. 

אגב, ההחלטה שלי להכפיל נגד לנגי וברקת חוזה של 4 עם Void בסדרה 5-4-4 בסדרות האחרות ו-15 נקודות התבררה כלא רעה בכלל והניבה לזכותנו כמה Imps לאחר, שנכשלו בביצוע החוזה.  

2. משחקים הרבה מושבים
משחקים יומיים רצוף משעות הבוקר עד שעות הערב. בחצי הגמר שני מושבים של 24 ידיים כל אחד ובגמר ב' שיחקנו שלושה מושבים של 18 ידיים כל אחד. בגמר א' שיחקו יותר ידיים ממה שאנחנו שיחקנו.

המאמץ הרב נותן אותותיו, בטעויות ובתנודות ברמה: יד אחת משחקים טוב במיוחד וביד אחרת מבצעים שגיאה חמורה, מושב אחד משיגים תוצאות מעולות. במושב השני תוצאות גרועות.

אני מאד מקווה שמספר הנקודות הארציות המופיעות בתוצאות התחרות, אינו אמיתי. לדעתי צריך להעניק יותר נקודות ארציות בתחרות כזו, מאשר בתחרות ארצית רגילה. 

חצי הגמר מהזווית שלנו
את המושב הראשון סיימנו במקום העשירי בצפון-דרום מתוך 36 זוגות. יחד עם הבונוס על המוקדמות, היינו ממוקמים במקום גבוה. מושב שני מוצלח ואנחנו בגמר א'.

שיחקנו לא רע, למעט יד אחת שאני מתבייש בטעות שביצעתי בה (אחרי שחשבתי נכון והחלטתי משום מה לשנות את דעתי).

המושב השני היה קטסטרופה. שנינו שיחקנו רע ועשינו תוצאה של מינוס 30. בסיכום הכללי של חצי הגמר עדיין היינו עם תוצאה חיובית, אבל רחוק מאד מגמר א'.

גמר ב' מהזווית שלנו
גם דברים דומים למושב הראשון בגמר ב' קורים: שיחקנו טוב וסיימנו שוב עם מינוס 30 (למעט יד אחת בה הכפלתי באגרסיביות אחרי שראיתי ששום דבר לא הולך). 

דוגמה: למדתי ממוטי גלברד בקורס מורים לברידג', שניתן להעריך כחזקות יותר ידיים בהן כמעט או כל הנקודות של היריבים אצל שחקן אחד, הנמצא בין שני שחקנים שלהם נקודות.

אחד היריבים פתח 1. הכרזת ה-1NT של ניר הראתה 16-18 נקודות עם עוצר ב-. עם 7 נקודות, כולל ה KTxx, החלטתי להזמין אותו למשחק מלא. עם ה-17 נקודות שלו ניר נענה להזמנה.

רק בהובלה ב- ובחלוקה של 4-4 בסדרה הזו אפשר להפיל את החוזה (בחלוקה של 5-3, אין כניסה ליד החלשה על מנת לזכות בלקיחות ב-).  זה בדיוק מה שקרה.

במושב השני שיחקנו פחות טוב משבמושב הראשון. בכל זאת סיימנו במקום ראשון בצפון-דרום עם שלושים וחמישה IMPS.
לאחר תוצאה חיובית נמוכה במושב השלישי סיימנו עם חמישה עשר IMPs.


3 תגובות:

  1. נקודות האמן בחצי הגמר הם סופיות, נקודות האמן בגמר ב' יעודכנו בהמשך השבוע לאחר שהתוצאות יהיו סופיות (גמר זמן עירעורים). אילן שזיפי

    השבמחק
  2. יפה שאתה משתף
    אבל הייתי שמחה לקבל תיאור של היד עם הטעות או היד עם המשחק המוצלח
    ולא רק חוויה כללית
    בכל מקרה כל הכבוד על ההישג היפה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על תגובתך. כי שציינתי איני רואה בתוצאה הישג אלא: לא כישלון ולא הצלחה. הפוסט הזה הוא תיאור כללי. ציינתי שאביא בפוסטים הבאים ידיים מעניינות ששיחקנו. בעיקר כאלה בהן לא הצלחנו.

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...