יום שני, 19 במאי 2014

חצי גמר אליפות הארץ ב-IMP: הכרזה יצירתית נגד שחקנים חזקים

אסף לנגי ואילן ברקת הם מטובי השחקנים בארץ. הם כבר שיחקו בנבחרת ישראל. בחצי גמר אליפות הארץ ב-IMP בחרתי להכריז נגדם הכרזה מעניינת.
מי שקרא את הפוסט שלי: פחד בברידג': חלק 3: פחד במה, יודע שאיני חושש לשחק נגד שחקנים חזקים. אפילו אם הם אלופי עולם. השינוי היחידי שאני עושה כשאני יודע שהיריבים שחקנים ברמה גבוהה, זה ניסיון לעשות פחות טעויות. הסיבה: ברור לי שקרוב לוודאי שיענישו אותי על כל טעות. 

ביד הזו, בה ישבתי במערב, הרווחנו נגדם שלושה IMPs. 



ישראל ברקת בדרום פתח 1. הכרזת Takeout Double תפורה כמו כפפה ליד שלי.
לאחר הכפל שלי, לנגי בחר להכריז Pass.

מנקודת המבט שלי זה יכול להיות Pass עם התאמה ב-♠ במטרה לשמוע את הכרזות השותף והיריבים, אבל זה יכול להיות גם Pass מלכודת, עם יד חזקה ו Misfit

ניר הכריז 2. ההכרזה מראה 0-8 נקודות ולפחות ארבעה קלפים בסדרת ה-.

ברקת הכריז 2. הכרזתי 3. הכרזה המבטיחה לפחות ארבעה קלפים בסדרה ויד עם פתיחה מינימלית או יותר.
בשלב זה איני יודע עדיין כיצד מתחלקים קלפי ה- וקלפי ה- ואיני יודע האם לנגי מחזיק יד חזקה או חלשה.

הכרזת ה-3 של לנגי הראתה התאמה בסדרת שותפו עם יד, שאינה מספיק חזקה על מנת להכריז משחק מלא.

שתי הכרזות Pass של ניר ושל ברקת הבהירו קצת יותר את המצב: היריבים אינם חושבים שיש להם משחק מלא, כלומר: לניר יש נקודות. איני יודע האם הנקודות שלו הן בטווח הגבוה (6-8) או הבינוני (5-3). כאן הכרזתי הכרזה יצירתית: 4.

מה משמעות ההכרזה 4?
ההכרזה מראה כמה דברים:

1. אין לי הגנה בסדרת ה- כנראה שאין לי בה קלפים או שיש לי קלף בודד.

2. יש לי יד עם חמישה קלפים ב- עם כוח בסדרה. אם יש לו לפחות 3 קלפים בסדרה או אפילו AQ או Ax או Qx, אפשר לשחק בחוזה של 4 ולא בהכרח בחוזה ב-.

3. יש לי יד חזקה יותר ממה שהבטחתי.

אם רוצים להבין טוב יותר את ההכרזה חשוב לשים לב מה לא הכרזתי בהכרזה הקודמת (3):

1. לא הכרזתי 3, כלומר שללתי בוודאות יד של 19 נקודות או יותר או יד חלוקתית השקולה ליד עם 19 נקודות או יותר.

2. לא הכרזתי 3, כלומר: שללתי יד עם סדרה איכותית שבה לפחות שישה קלפים לפחות ב-.

מה אני מצפה מהשותף?
כאמור איני יודע עדיין את חלוקת הקלפים ב- וב- ואיני יודע האם לשותף יותר מארבעה קלפים ב-. איני יודע האם הוא בטווח הגבוה של הניקוד שהבטיח או לא.

הכרזת ה-2 של השותף הבטיחה יותר קלפי  מקלפי . אבל האם יש לו: 4 או 5 קלפים ב-? ויותר חשוב האם יש לו לפחות 3 קלפים ב-? או אולי יש לו ארבעה קלפים ב- וחמישה או שישה ב-.
במקרה האחרון (5-4 לפחות בסדרות האדומות) עם יד מקסימלית (7-8 נקודות), ללא נקודות מבוזבזות (למשל: QJ) אני מצפה שלא יעצור לפני משחק מלא בסדרה אדומה.

פחות סביר שזה המצב, אבל אם יש לו קוצר ב- ואורך גדול ממה שהבטיח ב- עם יד מקסימלית (7-8 נקודות), ללא נקודות מבוזבזות (למשל: QJ) אני מצפה שלא יעצור לפני 5.

המשך ההכרזה
לנגי הכריז 4. לאחר שתי הכרזות Pass, החלטתי להכפיל עם Void בסדרת השליט. קרוב לוודאי שלא אמצא ביד החלשה של לנגי, היושב אחרי את מרבית התמונות החסרות לי. יותר סביר שאמצא את רובן דווקא אצל ברקת שיושב לפני.

המשחק
לאחר שהובלתי ב-A וניר סימן לי להמשיך הוא זכה ב-K. לאחר המשך ב-♥ לא ניתן למנוע מההגנה זכייה בשתי לקיחות נוספות עם ה- K וה-A ולקיחה נוספת ב- או ב-.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...