יום ראשון, 29 ביוני 2014

משחק לחץ באליפות אירופה

בימים אלה מתקיימת אליפות אירופה בברידג'. הנבחרת הפתוחה של ישראל זוכה בינתיים להצלחות. נכון לרגע כתיבת פוסט זה ישראל ממוקמת במקום הרביעי.
לפני מספר דקות צפיתי ביד מעניינת ששיחק דרור פדון. הוא השתמש בטכניקה של משחק לחץ, שהייתה האפשרות היחידה לנסות לבצע Slam שאינו בר ביצוע.



משבצת ההכרזות בצד ימין למעלה מראה רק את המשך ההכרזה. אשלים את ההכרזה מתחילתה:
לאחר Pass של דרום, פדון במערב הכריז 1. לאחר Pass של צפון, הכריז אלון בירמן 1. זו אינה הכרזה טבעית אלא קונבנציית Walsh. משמעות ההכרזה היא טרנספר לסדרה הבאה.

במאמר מוסגר, הקונבנציה הזו מאד נפוצה אצל שחקני הצמרת העולמית. היא כנראה לא מתאימה למרבית השחקנים מהשורה. שחקן ששיחק כבר בנבחרת ישראל, יעץ לי לא להשתמש בה משום שאינה מתאימה לרמתי.

פדון הכריז 1. בירמן הכריז 2. איני יודע מה משמעות ההכרזה, אני מניח שהיא מראה חולשה בסדרה. כך אני מניח גם לגבי הכרזת ה-של פדון. לאחר ההכרזה ה-3 הטבעית של של בירמן, ניסה פדון לעצור ב-3NT עם יד של 4-3-3-3. ה-4 של בירמן מחפש Slam ב-. את ההכרזות האחרונות החל מ-3NT אתם יכולים לראות כבר בתרשים.

ההכרזות הבאות, מראות Controls. שוב פדון ניסה לעצור ב-5NT  שניתן לביצוע. עם יד כל כך חזקה אלון בירמן סגר ל-6, שצריך להיכשל בביצועו. יש מפסיד ב- ומפסיד ב- ואין על מה לזרוק אותם.

פדון שיחק את היד הכי טוב שאפשר. הוא זכה לאחר הובלה ב-J♦ עם ה-K בידו. שיחק את ה-T ל-A בדומם. עכשיו שיחק את ה-3 ל-6 בידו. צפון זכה ב-T. צפון שיחק 9. פדון זכה ב-A  בדומם. הוא שיחק  קטן ל-J בידו. הוא שיחק את ה-A וה-Q  עליהם זרק מהדומם שני קלפי  קטנים. עכשיו שיחק את ה- האחרון מידו.   דרום זרק עליו את ה-9.  

עכשיו התחיל משחק הלחץ כשישחק את קלפי ה- מהדומם.
לצפון נשארו בשלב זה הקלפים הבאים:

J32
Q
T

על ה- הראשון זרק פדון מידו  קטן. צפון זרק את ה-2. כששוחק ה-♣ השני זרק פדון את ה-8. צפון שחשב שה- האחרון אצל שותפו טעה וזרק את ה-T .פדון עבר לידו עם ה-A וה- האחרון הבטיח את ביצוע החוזה.
כמובן שאם צפון זורק את ה-Q לא ניתן לבצע את החוזה.

הערת שוליים
בספרו המומלץ של מרטי ברגן Points Schmoints, הוא ממליץ לנסות להשתמש במשחק לחץ. לטענתו גם כשאין לחץ אמיתי, היריב עלול לטעות. זה בדיוק מה שקרה במשחק של דרור פדון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...