יום שישי, 1 באוגוסט 2014

2 על 1 מחייבת למשחק מלא: 1NT Semi Forcing

 
 לא תאמינו אבל כותב המאמר אליו אקשר אתכם מגדיר את עצמו כשחקן ומורה לפוקר, התורם גם לתיאוריה של ברידג'. קוראים לו Bob Ciaffone. המאמר נקרא:

הטענה העיקרית במאמר היא ששיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא עדיפה בתחרויות IMP וטובה פחות משיטות אחרות במשחקים בשיטת Match Points. היתרונות שלה באים לידי ביטוי במצבים בהם יש משחק מלא או Slam. במצבים כאלה השיטה מאפשרת לתאר לאט ומדויק את ידי השותפים, ללא חשש מהכרזת Pass.

החסרונות של השיטה באים לידי ביטוי במצבים בהם צריך לשחק במשחק חלקי. במצבים כאלה, ההפסד בשיטת ניקוד של IMP אינו משמעותי. בשיטת ניקוד של Match points זה יכול להיות תוצאה של 100% על היד לעומת תוצאה של 0% עליה.

מדוע 2 על 1 מחייבת למשחק מלא כל כך פופולרית?

לדעת Bob Ciaffone השיטה הפכה לנפוצה ביותר בארצות הברית. הסיבה לכך היא שהשחקנים הטובים ביותר משחקים אותה. שחקני תחרויות בינוניים רואים, שהשחקנים הטובים משחקים אותה מניחים שהיא שיטה טובה ומאמצים אותה.

ההבדל הוא שהשחקנים הטובים משחקים הרבה תחרויות קבוצות, שהניקוד בהן הוא בשיטת IMP. השחקנים הטובים פחות משחקים בעיקר בתחרויות בשיטת ניקוד של Match points.  

1NT של המשיב החיסרון העיקרי כשיש משחק חלקי 

המצב הבעייתי ביותר הוא כשהמשיב מכריז 1NT בשיטת 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. הכרזה זו מחייבת לסיבוב הכרזה אחד (One Round Forcing). המשמעות היא שהפותח חייב להכריז הכרזה שאינה Pass ואי אפשר לשחק בחוזה של 1NT. 

בלא מעט מקרים חוזה של 1NT הוא החוזה האופטימלי במצבים בהם אין סיכוי למשחק מלא.

אם נשתמש בהשאלה בטרמינולוגיה אחרת הקשורה בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא, הכרזת 1NT של המשיב היא "הכרזת פח זבל". 
היא יכולה לתאר יד של 6 נקודות ללא התאמה בסדרת המייג'ור של הפותח, אבל היא יכולה גם לתאר יד של 11 נקודות עם התאמה בסדרת הפותח.

1NT Semi Forcing

שימוש ב 1NT Semi Forcing נותן מענה מסוים לבעיה שתוארה בפסקה הקודמת. הכרזת 1NT של המשיב אינה מחייבת תמיד הכרזה שאינה Pass. 

כשלפותח יד חלשה שקרוב לוודאי לא תצדיק הכרזת משחק מלא גם מול יד מקסימלית של המשיב מותר לו להכריז Pass.

הידיים המתאימות ביותר להכרזת Pass הן ידיים מאוזנות עם 12-13 נקודות.

עם ידיים חזקות יותר הפותח חייב להכריז הכרזה שאינה Pass ולכן זה נקרא: Semi forcing. 

כך למשל, עם יד מאוזנת עם 14 נקודות או יותר הפותח אינו מכריז Pass לאחר הכרזת 1NT שהיא Semi Forcing.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...