יום שבת, 25 באוקטובר 2014

להרוויח ללא מאמץ בידיים של All Pass

אתמול שיחקתי בתחרות סימולטנית ארצית שהתקיימה לראשונה ביום שישי בבוקר. סימולטנית ארצית היא תחרות המתקיימת בכל מועדוני הברידג' בארץ באותו זמן. התוצאות הן בהשוואה לכל המתחרים בארץ. בתום התחרות מקבלים המשתתפים חוברת, בה מנתח אחד מבכירי השחקנים את הידיים. הפעם כתב את החוברת רם סופר. רם הוא רב-אמן בשחמט וגם שחקן ברידג' מצטיין. הוא מלמד ברידג' וכותב קבוע בירחון של ההתאגדות הישראלית לברידג'.

בסימולטנית של יום שישי השתתפו 739 זוגות. אני שיחקתי מתחת לרמתי הרגילה. השותף שלי, ניר, לא שיחק מעבר לרמתו הרגילה. למרות זאת סיימנו במקום ה-39 עם תוצאה של 63.78%. לתוצאות המלאות לחצו על הקישור כאן.

ביד 6  אני חולק על ניתוח ההכרזה של רם. אני יכול להיתלות באילן גבוה: השחקן האמריקאי Marty Bergen.  ברגן זכה באליפויות ארצות-הברית. הוא הגה מספר קונבנציות וחיבר ספרי ברידג'.  
אני מסתמך על ספרו המומלץ של ברגן Points Schmoints. (אם אתם רוצים לרכוש את הספר באמזון לחצו כאן). במבחן התוצאה קיבלנו שותפי ואני תוצאה של 70% על היד.

נקודות זה לא הכל
הקוראים הקבועים של "ברידג' שלא היכרתם" כבר יודעים שלא מכריזים רק לפי מספר הנקודות. כבר ראיתם פתיחה בגובה 1 עם שש נקודות (לפני שידעתי שזה לא חוקי לפתוח בגובה 1עם פחות מ-8 נקודות) בפוסט: כולם ספרו עד 6.

כבר ראיתם Slam עם 24 נקודות, שהסיכוי לבצע אותו גבוה מ-50% בפוסט: מוקדמות אליפות הארץ ב-IMP: סלאם שאחרים לא הכריזו.

אבל כמו שלפעמים מכריזים גבוה עם פחות נקודות, לפעמים גם מכריזים פחות גבוה עם יותר נקודות. 
רמז לכך קיבלו קוראים ברמה גבוהה בפוסט (הפוסט סומן בריבוע בצבע אדום): 2 על 1 מחייבת למשחק מלא: 1NT Semi Forcing.

האם חייבים תמיד לפתוח עם 12 נקודות?


מעל לשורה זו מופיעה יד 6 מהסימולטנית הארצית (מזרח-מערב פגיעים). לאחר שמזרח פותח ב-Pass  מציע רם סופר לדרום לפתוח 1. מזרח ומערב מבצעים חוזה של 2 (אם הם מנחשים את מיקום ה-Q♥ הם עושים זאת עם לקיחה עודפת). 

אני ישבתי בדרום והכרזתי Pass. לאחר שכולם הכריזו Pass, הרווחנו על היד.

זו אינה הפעם היחידה בה אחרים שיחקו והתאמצו ואצלנו הייתה הכרזה  All Pass עליה הרווחנו. זו שיטה שבתנאים מסוימים לא פותחים עם 12 נקודות.

מה נדרש על מנת להכריז Pass עם 12 נקודות?
אני בטוח שחלק גדול מהקוראים פותחים ידיים לפי חוק ה-20. החוק אומר: חבר את מספר הנקודות שלך למספר הקלפים בשתי הסדרות הארוכות. אם התוצאה היא 20 או יותר פתח. 

הרבה שחקנים יפתחו על פי חוק ה-20 בידיים של 5-4 עם 11 נקודות או 5-5 עם 10 נקודות.

מרטי ברגן הולך עם חוק ה-20 עד הסוף. אם יש לכם 12 נקודות אבל אינכם עומדים בחוק ה-20 הכריזו Pass.

מתי ידיים של 12 נקודות אינן עומדות בחוק ה-20?
לא קשה לחשב. רק ידיים עם חלוקה של 4-3-3-3 עם 12 נקודות אינן עומדות בתנאים של חוק ה-20. בדיוק כמו ידו של דרום ביד 6 בסימולטנית הארצית. 

הערות שוליים
1. לפעמים אני מספר שאני משחק ברידג'. אנשים שלמדו ברידג' הרבה שנים לפני שהתחלתי לשחק, מזכירים את ספרו של השחקן האמריקאי האגדי צ'רלס גורן, ממנו הם למדו. הם מסבירים לי שפותחים עם 13 נקודות. כך כתב גורן בעבר. הברידג' המודרני יותר אגרסיבי: פותחים עם 12 נקודות.

2. נקודות זה לא הכל כבר אמרתי. ביד עם 12 נקודות והרבה ספוטים (קלפי ביניים 10,9,8) ובעיקר עם כמה קלפי 10, אני עשוי לפתוח גם עם יד של 12 נקודות וחלוקה 4-3-3-3.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...