יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

עם ה-Field או נגד ה-Field?


אחת הדילמות בתחרויות Top-Bottom היא האם ללכת עם ה-Field או נגד ה-Field. לכל בחירה כזו יש מחיר: הלכת עם ה-Field אולי לא תבצע כמה תוצאות של 80%-100%. הלכת נגד ה-Field אולי יהיו לך כמה תוצאות של 80%-100% אבל יהיו לך גם תוצאות של פחות מ-20%.

הליכה עם ה-Field

בהליכה עם ה-Field אתה מעריך מה יכריז רוב ה-Field ומכריז כמוהו. אם אתה שחקן טוב יותר ממרבית השחקנים ב-Field אתה עשוי לעשות תוצאה טובה כתוצאה מ:
1. מספר ידיים בהם תבצע לקיחה אחת או יותר ככרוז.
2. תוצאות טובות יותר בהגנה: הפלת חוזה שאחרים לא יפילו או לקיחה או יותר פחות לכרוז יריב מאשר רוב השחקנים האחרים ב-Field.
3. ידיים שתכריז נכון יותר בגלל הערכת יד טובה מאחרים: תימנע מהכרזת משחק מלא או Slam שכנראה נועדו לכישלון, תכריז משחק מלא או Slam שהסיכוי לבצע אותם טוב, אבל שחקנים שהערכת היד שלהם טובה פחות אינם מבינים את הפוטנציאל הגלום בהן.

כנראה שתוותר על חוזי Slam שסיכוייך לבצע אותם לא ברורים אבל ברור לך שרוב ה-Field לא יכריז אותם. 

קרוב לוודאי, שאם יש סיכוי של 50% להיכשל בביצוע Slam כזה, לפעמים תיכשל בביצועו.
כשתיכשל ורוב ה-Field יבצע בקלות, לא חס וחלילה Slam, אלא משחק מלא שהכריז אתה תזכה לתוצאה באזור ה-Bottom.

הליכה נגד ה-Field
אתה מאמין בעצמך ובהבנה המעמיקה שלך במשחק הברידג'. אתה חושב שהשותף או השותפה שלך טובים מאחרים ומעט מאד זוגות מתואמים כמוכם. התחרות היא הזמן המתאים להראות זאת.

אתה תכריז שונה, תשחק שונה ותשיג תוצאות שונות מאחרים. 
הסטטיסטיקה "מתיישרת" במספרים גדולים. תחרות בודדת היא מספר קטן של ידיים. יכולות להיות בה תוצאות קיצוניות.

ביום אחד הכל ילך: תבצע שניים שלושה חוזי Slam שמעטים הכריזו ומעטים מהם ביצעו. תשיג תוצאה פנטסטית, שאף לא אחד השיג.
ביום שני תיכשל בשתיים-שלוש ידיים (או יותר) שהלכת נגד ה-Field ועשית תוצאה גרועה במיוחד. 

כולנו הולכים בעד והולכים נגד
מעטים השחקנים שמגבשים אסטרטגיה עקבית של בעד או נגד ה-Field. 
במרבית הידיים ילכו עם ה-Field, אולי משום שלא יחשבו על אפשרות אחרת.
מדי פעם תהיה יד שבה יחליטו אחרת מאחרים באופן מודע.

הזווית האישית שלי
אולי משום שאני משחק פחות שנים ממרבית השחקנים ברמתי, אני נוטה יותר ללכת נגד ה-Field.
אני עדיין נהנה מידיים בהם פעלתי שונה מאחרים והתרחשו דברים מפתיעים. כמובן אני יותר נהנה, כשההפתעות הן לטובה.

כשאני משחק עם תלמידים שלי, אני משחק אחרת. כמעט תמיד אני הולך עם ה-Field.

ההליכה נגד ה-Field מאפשרת לפעמים כתיבת פוסטים מעניינים בבלוג זה.

כמה דוגמאות:








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...