יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

לטובת אלה שעדיין פותחים Short Club "טבעי"

לפני שנה סיפרתי לכם בפוסט: מה הבעיה בהכרזה הטבעית של 1 המבטיחה לפחות שני קלפים? סיפרתי שמרטי ברגן שולל באופן מוחלט את הכרזת הפתיחה הזו. הסברתי לכם גם מדוע אני נוטה להסכים לדעתו. 

בפוסט שכתבתי חצי שנה קודם וכותרתו: מה עשיתי רע ששילמתי 1,100?, הצגתי מצב לא שכיח, שבו פתיחה בגובה 1 בסדרת מיינור עם שלושה קלפים וארבעה קלפים בכל אחת מסדרות המייג'ור, עלולה להסתיים בקטסטרופה.

בפוסט שכתבתי לפני פוסט זה: עם ה-Field או נגד ה-Field? עסקתי בהכרזה ובמשחק בשונה מיתר השחקנים בתחרות.

בואו נראה מה קורה ששלושת הדברים מתרחשים: פותחים Short Club, היד עלולה להסתיים בקטסטרופה ואני מכריז נגד ה-Field.


היד הזו שוחקה בסיבוב הרביעי של אליפות ירושלים לזוגות מעורבים ב-9 לדצמבר 2014. 

אני יושב במערב וצריך להכריז אחרי פתיחה של §1, שהוסברה כ"לפחות שני קלפים" ושתי הכרזות Pass.

ברור לכם וברור גם לי שהיד שלי מתאימה להכרזת Takeout Double 
מי שיודע מה זה Balancing מבין שאני במצב של Balancing.
אם לא נכנסים לדקויות, המשמעות של מצב Balancing היא שמותר לי להכריז עם 3 נקודות פחות מאשר במצב רגיל, כלומר: גם לו היו לי 2-3 נקודות פחות הייתי יכול להכריז Takeout Double.

ברור שהבחירה שלי להכריז Pass, היא נגד ה-Field. זה נגמר רע מבחינת הכרוז שנפל 3 פעמים.

השיקולים שלי להכריז Pass

1. מצב הפגיעות
היריבים פגיעים ואנחנו לא. על כישלון בביצוע החוזה הם "משלמים" יותר.

2. הסבירות למשחק מלא שלי ושל השותפה נמוכה
ברוב המקרים במצב של Balancing מהסוג בו הייתי, הנקודות מתחלקות כמעט שווה בשווה. הסיכויים שכל אחד מהצדדים מחזיק 18-22 נקודות, גבוהים. קרוב לוודאי שעם 22 נקודות או פחות בידי ובידי שותפתי לא אוכל לבצע משחק מלא.
הדילמה היא: האם להתחרות על משחק חלקי או לשחק בהגנה?

3. שיקול נוסף בעד לשחק בהגנה
אחרי הכרזת ה-Pass של שותפתו של הפותח, ברור שאין לה יותר מ-5 נקודות. מרבית הנקודות מתחלקות בין שלושה שחקנים: הפותח, שותפתי ואני. כשהדומם ייפתח כבר נדע כמה חלשה היד של שותפתו של הכרוז בדומם.

שימו לב שאני יודע שהזוג הזה משחק 2 חזק. המשמעות היא: לכרוז יש מכסימום 19 נקודות. עם יותר נקודות היה פותח 2
לא יכולות להיות להם יותר מ-24 נקודות.

4. מה קורה אם לשותפתי יש יותר נקודות ממה שאני חושב?
במקרה כזה הסבירות שיש לה אורך ב-§ גבוהה, משום שלא התערבה בהכרזה. אם נפיל את החוזה 4 פעמים זה יהיה שווה למשחק מלא שלנו במצב לא פגיע.

נפיל 5 פעמים? קרוב לוודאי שכל אלה שיישחקו במשחק מלא לא יעברו את ה-480 נקודות. אנחנו נקבל 500 נקודות. 

עוד כמה הערות

1. תעבירו נקודה אחת ממני לשותפה שלי (למשל תחליפו בין ה-K שבידי ל-Q שביד השותפה). היא כנראה לא תתערב בהכרזה.
תושיבו במקומי שחקן שלא יודע מה זה Balancing (יש הרבה כאלה) ולא יודע מה זה חוק ה-15 (יש הרבה כאלה). הוא מכריז Pass עם 11 נקודות.  
מבחינת הכרוז זה נגמר רע לא פחות ממה שנגמר אחרי שהכרזתי Pass.

2. הכרוז יכול להיות עם 6 קלפים או יותר ב-§ במקרה זה היינו מפסידים משחק חלקי בר-ביצוע והוא היה זוכה לתוצאה טובה.

3. הכי סביר שיהיו לו ארבעה קלפים ב-§. אבל רק עם פתיחה של Short Club יש הסתברות מעל ל-0% שיהיו לו 2 קלפים. אם תהיה קטסטרופה, היא תהיה קשה יותר עם 2 קלפים מאשר עם 3 קלפים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...