יום שלישי, 6 בינואר 2015

שתי הקונבנציות החשובות ביותר בברידג': המסובכת והפשוטה


בפוסט קודם הבעתי את דעתי על השאלה: איזו קונבנציית הכרזה היא החשובה ביותר בברידג'? בפוסט שקדם לו ערכתי סקר קוראים, לא כל כך מוצלח, בנושא הקונבנציה החשובה ביותר בברידג'.

הוא לא היה מוצלח, משום שהיענות הקוראים הייתה מועטת. למרות ההיענות המועטת, היו שתי תשובות בולטות: Stayman ו-Takeout Double. קרוב לוודאי, ששתי אלה הן הקונבנציות החשובות ביותר בברידג'. המורכבת והקשה יותר היא Stayman. לא בכדי, הקדיש אלדד גינוסר שלושה מאמרים מצוינים לקונבנציה בירחון הברידג' הישראלי. במאמר מוסגר, אציין שאפילו אני למדתי משהו חדש באחד המאמרים שלו. מדוע אפילו אני? כי אני משחק עם כמה מהשותפים שלי את מה שלמדתי מאלדד(עם שינוי אחד) בנושא זה. מה שלמדתי ממנו כמעט זהה למה שכתוב במאמר.  

הקונבנציה הפשוטה יותר היא Takeout Double. 

הפרדוקס: לא יודעים את הקונבנציה הפשוטה
אחת המשימות שלי כמורה לברידג' וככותב בלוג, היא להביא למצב בו יותר שחקנים בישראל יבינו סוף, סוף מה זה Takeout Double. הרבה שחקנים, חלקם שחקנים לא רעים בכלל, לא ממש יודעים את הקונבנציה. 

יש ביניהם כאלה ששולטים בכל רזי קונבנציות מסובכות הרבה יותר וחשובות הרבה פחות. 

דוגמה טרייה מאליפות ירושלים
אולי אחרי שיותר שחקנים יבינו, לא נרוויח שותפי ואני 11 IMPs על יד הדומה ליד הבאה ששוחקה בתחרות ב 5.1.15.


זו אינה יד של Takeout Double אחרי פתיחה בגובה 1, אבל מי שלא מבין Takeout Double, מכריז אותה אחרת ממי שכן מבין. אחרי שתי הכרזות Pass, פתח צפון 3.

לא בטוח שצריך לפתוח 3. אני הייתי שוקל את האפשרות לפתוח 1.

לאחר 3 ההכרזה הנכונה של מזרח היא Double. זהו Takeout Double. זו ההכרזה שאני וחלק מהשחקנים הכריזו. לא מעט שחקנים הכריזו 4. הנימוק השגוי להכרזה הזו: "אין לי ארבעה קלפים לפחות ב-".

לאחר פתיחה ב-, הכרזת Takeout Double לא בהכרח מחייבת רביעייה לפחות ב-. בידיים של פחות מ-17 נקודות, במקרים רבים אכן תמצאו לפחות ארבעה קלפים ב- כשמכריזים Takeout Double.
בידיים עם 17 נקודות או יותר מכריזים Takeout Double, לאו דווקא עם קוצר בסדרת היריב ולפחות עם שלושה קלפים בכל אחת מהסדרות האחרות, עם העדפה לרביעיות בסדרות מייג'ור שלא הוכרזו.

ביד שבתרשים, לאחר Takeout Double, הכריז השותף שלי 4 וביצע את החוזה.

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...