יום ראשון, 29 במרץ 2015

מדוע הכפלתי חוזה של 1NT עם 7 נקודות?


זה קרה ביד 17 במושב השני בגמר א' של אליפות ישראל לזוגות מעורבים. לאחר שלוש הכרזות Pass, פתחה אורית מורן ב-1NT.  הכפלתי עם 7 נקודות. התוצאה שלנו 93% על היד.

אורית, ששיחקה בעבר בנבחרת הנשים של ישראל, שיחקה עם ישראל ידלין אחד מטובי השחקנים בארץ. ישראל כבר זכה באליפות אירופה עם אחיו דורון ובהרבה אליפויות הארץ ותחרויות חשובות אחרות. 


לאלה שמשחקים Cappelletti
אני יודע שמרבית הקוראים שלי משחקים את קונבנציית Cappelletti. גם אני משחק אותה עם שותפים, שלא מכירים את הקונבנציה שאני מעדיף לשחק. אצל מי שמשחק Cappelletti, הכרזת DBL מראה 15-17 נקודות ויד מאוזנת.    

עם אחרים, כולל השותפה שלי בזוגות מעורבים, אני משחק קונבנציה אחרת: Landy. על קיומה של הקונבנציה (המלאה, הנקראת Multi Landy  ולא רק הכרזה עם שתי חמישיות בסדרות המיג'ור), למדתי מאחד משחקני הנבחרת הצעירה עד גיל 21. הוא חושב שהיא טובה יותר מ-Cappelletti. ניחשתם נכון, אני חושב כמוהו.

המשמעות של הכרזת DBL, בגרסה שאנחנו משחקים, היא יד עם שתי סדרות: מיינור (לפחות חמישה קלפים) יותר ארוך ממיג'ור (לפחות ארבעה קלפים). 

ההכרזה אינה מחייבת יותר מ-9 נקודות במצב לא-פגיע (אנחנו היינו במצב כזה ביד זו). הדרישה היא שהכוח יהיה מרוכז בשתי הסדרות הארוכות. לא סופרים נקודות מבוזבזות בסדרות אחרות.

כפי שאתם רואים, הנקודות לא מרוכזות בשתי הסדרות הארוכות. כנראה שה-K ,הנמצא אחרי היד החזקה עם 15-17 נקודות, אינו נקודות מבוזבזות.
  
מדוע הכרזתי בניגוד לכללים שאני מכיר?
ממהלך ההכרזה ברור שלי ולשותפתי יכולות להיות מקסימום 18 נקודות. ליריבים יש יותר נקודות, אולי אפילו מספיק נקודות למשחק מלא.

את התשובה לשאלה בכותרת פסקה זו, תמצאו אם תספרו את מספר הקלפים בסדרת ה- שהחזקתי בידי. זה לא קשה צריך לספור עד אחד.

כשיש לי Single tone או Void באחת מסדרות המייג'ור, אני מכריז לפעמים בשונה מהכללים.
אני לא מלמד בפוסט זה להכריז כמוני. המסר היחיד שאני מנסה להעביר הוא שכשמכריזים צריך להביא בחשבון קוצר קיצוני או חוסר בסדרת מייג'ור.

האם להפריע ליריבים למצוא התאמה של 8 קלפים בסדרת מייג'ור?
כשאתם קצרים מאד בסדרת מייג'ור, ההסתברות שליריבים לפחות שמונה קלפים בסדרה הזו היא גבוהה. 
שימו לב שאם יש להם שמונה קלפים, הם ימצאו חלוקה לא ידידותית בסדרה (4-1 או 5-0). 

השיקול העיקרי במצב כזה הוא הכותרת של פסקה זו. אם אינכם מעוניינים שימצאו התאמה כזו, הפריעו להם.

אם ההערכה שלכם היא שכדאי שהם ימצאו התאמה כזו, עם חלוקה לא-ידידותית בסדרת השליט, אל תפריעו להם. 

לא רק לי אין תשובה חד-משמעית לשאלה הזו. גם לשחקנים הרבה יותר טובים ממני, לרוב אין תשובה חד-משמעית לשאלה. 

כפי שזה הסתיים טוב ביד הזו, זה יכול להסתיים רע ביד הזו וביד  אחרת. 
ביד הזו החלטתי שאני רוצה להפריע להם להגיע לחוזה בסדרת ה- ובמיוחד לא לחוזה של 4 ולכן התערבתי בהכרזה.

עם שני קלפים בסדרת ה- לא הייתי מעלה בכלל בדעתי להתערב בהכרזה עם יד כזו.

מהלך ההכרזה
לאחר שהתערבתי, ישראל ידלין הכריז Pass, השותפה שלי הכריזה 2NT, שפירושו הסכמה לכל אחת מסדרות המיינור. ההכרזה הנכונה היא 2. במקרה כזה הייתי צריך להכריז Pass או Correct לסדרת המיינור שלי. כמובן שעם היד שלי מכריזים Pass. נאלצתי להכריז 3אורית בחרה להכפיל. 
נפלתי פעם אחת בחוזה המוכפל. 100 נקודות ליריבים. תוצאה של 170 ליריבים בחוזה חלקי ב- הייתה התוצאה השכיחה. 

היה לי הרבה מזל ולאחר משחק לא מדויק שלי ומשחק לא מדויק של ההגנה נפלתי רק פעם אחת.

במצב של Balancing
המצב בו אחד היריבים פתח בסדרת מיינור והיו שתי הכרזות Pass, הוא מצב של Balancing. במצב כזה מתערבים בהכרזה עם ידיים יותר חלשות מאשר במצב אחר. ההנחה היא שהנקודות מתחלקות לרוב כמעט בשווה בין שני הצדדים: 18-22 נקודות לכל צד. התחרות היא על חוזה במשחק חלקי ולא על חוזה במשחק מלא. 

זהו מצב בו, על פי הספרים, רוצים להפריע ליריבים למצוא התאמה בסדרת מייג'ור, כשהשחקן הרביעי עם קלף יחיד או חוסר בסדרת מייג'ור. 
עדיף שישחקו במשחק חלקי בסדרת מיינור, אולי ללא התאמה, מאשר שישחקו במשחק חלקי בסדרת מייג'ור, עם התאמה.

יש דרך פשוטה להפריע להם: מכריזים Pass.











2 תגובות:

  1. תגובתו של חים טמס: כאשר מוותרים על כפל עונשין נגד הכרזת 1 ללא שליט עדיף לדעתי הסכם
    D.O.N.T או כל הסכם אחר שמכריז את הסדרה הארוכה. השותף של מכריז ה-NT
    אינו יכול לדחות את החלטתו לסבב הבא של המכרז (יתרון עצום בהכרזה
    תחרותית).

    השבמחק
  2. תגובתו של חים טמס: כאשר מוותרים על כפל עונשין נגד הכרזת 1 ללא שליט עדיף לדעתי הסכם
    D.O.N.T או כל הסכם אחר שמכריז את הסדרה הארוכה. השותף של מכריז ה-NT
    אינו יכול לדחות את החלטתו לסבב הבא של המכרז (יתרון עצום בהכרזה
    תחרותית).

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...