יום שבת, 14 במרץ 2015

לעצור את היד המושטת לכרטיס ה-Stop ול-♠4

בוודאי כבר קרה לכם, שקיבלתם יד עם 8 קלפים ב-. אתם מחכים בקוצר רוח לתורכם להכריז. כשהוא מגיע אתם שולפים מיד את כרטיס ה-Stop, מניחים אותו, מחכים מעט ושולפים את ה-4 ומניחים אותו על השולחן.

אבל האם קרה לכם שקיבלתם 8 קלפים ב-, שבראשם ה-A וה-10 והכרזתם Pass?
לי זה קרה בתחרות ברומטר. המכרז הגיע לגובה 2 (השותף שלי הכריז Pass). נלחמתי בדחף למשוך מיד את ה-Stop  ועצרתי לחשוב.
לא תתפלאו אם אספר לכם שהייתי היחיד שהכריז Pass.


היד שהחזקתי:

AT865432
           65
            -
         J62

מהלך המכרז עד שהגיע תורי להכריז:

           West     North     East     South    

                        1NT     Pass      2(1)      ?   

(1) טרנספר ל-

מה גיליתי כשעצרתי לחשוב?


1. אנחנו פגיעים והיריבים לא-פגיעים
אם ליריבים יש משחק חלקי בלבד, ואפול פעמיים או פעם אחת עם DBL (200 נקודות ליריבים), היריבים יקבלו יותר נקודות מאשר במקרה בו יבצעו את החוזה, גם בתסריט הלא-סביר בו יזכו ב-10 לקיחות. למשל: 2+2 ייתן להם 170 נקודות.
אם ליריבים יש משחק מלא, למשל: 4+2 עליו יקבלו 480 נקודות  ואני אפול פעמיים עם DBL היריבים יקבלו 500 נקודות.  


2. היד החזקה ביותר בשולחן אצל השחקן שיושב אחרי במערב
אם השותף שלו התכוון להזמין אותו למשחק מלא, רוב הנקודות אצל היריבים. שימו לב שחסרים לי  K ,Q ו-J, שיכולים להיות אצלו. 

במקרה זה יש סיכוי סביר, שאפול יותר מפעמיים בחוזה מוכפל. 

3. יכול להיות שאני דוחף אותם לסלאם שאולי לא יגיעו ועוזר להם לבצע אותו
הכרזה של 4 מונעת הובלה ב- נגד חוזה של 6. קרוב לוודאי
שהשותף יוביל בסדרה שהכרזתי. אני יודע איפה יושבים לפחות 10
קלפים בסדרת ה-8 קלפים אצלי ולפחות שניים אצל הפותח. 
חשבו לרגע שלפותח יש KQ ולשותפו במזרח יש Void 
בסדרה. כשמזרח שומע את הכרזת ה-4 של היריב, זה מחזק את
ידו. והיריבים מגיעים לחוזה של 6 עם 29-28 נקודות. 
השותף בצפון עם J9 מוביל ב-מהדומם נזרק מפסיד ב-
אני זוכה ב-A. אחרי כל קלף שאשחק היריבים זוכים בלקיחה 
ומשחקים שני סיבובי שליט. המגנים נשארים ללא קלפים בסדרת
 השליט.
עכשיו יש להם לזרוק עוד שני מפסידים (אם יש להם בכלל עוד שני
מפסידים) על ה-K ועל ה-Q.

 מה קרה אחרי הכרזת ה-Pass שלי?
מערב היה הכרוז בחוזה של 4. השותף שלי הוביל ב-!!!. בדומם ראיתי J9 ויותר מ- אחד. חתכתי עם ה-5. על ה-A השותף שלי זרק . את ה- הבא ששיחקתי, השותף חתך והמשיך בעוד . חתכתי עם ה-6. הכרוז, שתבע את יתר הלקיחות, נפל פעם אחת.  

מה קרה ביתר השולחנות?
לא רק אני עצרתי לחשוב. גם השחקנים במערב, עם KQ7, אחרי הכרזת 4 של דרום. כמעט כולם הוציאו כרטיס אדום שכתוב עליו DBL.
הכרוז נפל 4 פעמים (1,100 נקודות) או 3 פעמים (800 נקודות)

גם אם הכרוז היה מבצע נגדנו חוזה של 4 עדיין היינו מקבלים תוצאה טובה יותר מהתוצאה השכיחה.

הערת שוליים
לא בטוח שהכרזת Pass היא ההכרזה הנכונה.
אפשר לחשוב גם על הכרזת 2, שאם לא תמשוך את היריבים לסלאם ב-, שמבצעים בהובלה ב-, עשויה להיות מוצלחת.

אפשר לחשוב על הכרזה יצירתית של Double, לאחר הכרזת הטרנספר של מזרח. זו הכרזה המבקשת הובלה ב-. הובלה מצוינת נגד חוזה ב- וגרועה נגד חוזה ללא שליט.


הגרועה ביותר היא ההכרזה האוטומטית ללא חשיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...