יום שלישי, 26 במאי 2015

חוק שני האסים

 ארבעת האסים בחבילת קלפים
מקור התמונה: ויקיםדיה 

התקנאתי במנסחי חוקי הכרזה בברידג'. אני מכיר כללי הכרזה כמו: חוק העשרים, חוק החמש עשרה, חוק האחת עשרה, כלל סך הלקיחות ועוד.

עכשיו אתן לכם כלל משלי, שאני קורא לו חוק שני האסים.

תחילה אזהרה: אני לא קראתי על כלל כזה בשום מקום. זה לא אומר שלא קדם לי מישהו שניסח כלל כזה או כלל דומה וקרא לו בשם הזה או בשם אחר.
לא רק שזה לא אומר שהכלל לא נוסח כבר, הוא כל כך הגיוני, שאני מניח בהסתברות גבוהה, ששחקן טוב ממני כבר זיהה את הכלל הזה לפני.

חוק שני האסים
אם ביד שלכם יש פחות מפתיחה ויש שני אסים והשותף שלכם בדק אפשרות לסלאם, אל תעצרו לפני סלאם.

ההיגיון בכלל
השותף שלכם לא יודע שיש לכם A. הוא בוודאי לא יודע שיש לכם שני אסים.
הוא אפילו לא יכול להניח שיש לכם A או שני אסים על פי מהלך ההכרזה.

העובדה שהוא בכל זאת החליט לבחון אפשרות לסלאם, מראה שיש לו יד חזקה מאד. 

החוזק לא בהכרח מבוסס על נקודות. הוא יכול להיות מבוסס על סדרה סגורה וארוכה או שתי סדרות ארוכות עם כוח בשתיהן וכמובן קוצר בשתי הסדרות האחרות. 

גם אם הוא לא שאל על קלפי מפתח אתם יכולים להיות בטוחים כמעט תמיד, שהוא מחזיק לפחות שניים מהם. כשלא זה המצב, יהיה לו כנראה void לפחות בסדרה צדדית אחת.

מדוע נדרשתי לכלל זה עכשיו?
קרו לי יותר מדי מקרים בזמן האחרון בהם הזמנתי לסלאם שותפים שהחזיקו בשני קלפי A, שעל פי ההכרזה, לא הערכתי שהם אצלם והם לא נענו להזמנה.

מי אשם?
אחד היתרונות בברידג' הוא שיש את מי להאשים בכישלון ביד: את השותף או השותפה. 
אין לי שום בעיה שיאשימו אותי כשזה מוצדק.
לא פעם, אינני מחכה שיאשימו אותי אלא מתנצל ביוזמתי על טעויות שלי. פעם התנצלתי בפני שותף כשהייתי היחיד בכל ה-Field, שביצע משחק מלא של 4.
עשיתי טעות שבגללה הייתי עלול לפול, אילו לאחד היריבים היה void ב- (הסדרה הארוכה בדומם).

אם תגיעו לסלאם על פי חוק שני האסים ואתם או השותף תיכשלו בביצועו, השותף שלכם יהיה תמיד האשם (אם יהיה בכלל אשם). הוא כנראה לא צריך להזמין אתכם לסלאם.

קורס הכרזות סלאם
בקרוב אפתח, לפי בקשה של שחקנים, קורס הכרזות סלאם בירושלים. מדובר בקורס עם מספר משתתפים מצומצם, בשעות הבוקר בבית פרטי.

היקף הקורס והיום והשעה ייקבעו בהתייעצות עם המשתתפים.
עדיין נותרו מספר מקומות קטן. 

לפרטים והרשמה: 
טלפון: 054-4480616.
דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...