יום שישי, 17 ביולי 2015

דרמה בחצי גמר אליפות הארץ לסניורים

בפוסט: חוקי? כנראה שכן. צודק? לא, תארתי את היד שבגללה, שותפי איציק לוי ואני, לא עלינו לחצי גמר אליפות הארץ לסניורים. התמזל מזלנו וכמה זוגות ויתרו על זכותם להשתתף. הבוקר מצאנו את עצמנו משחקים בחצי גמר אליפות הארץ לסניורים. 

בתחרות יש בונוס על השלב הקודם. מקבלים 25% מכמות ה-IMPs, שצברו בשלב המוקדם. התחלנו מעמדת נחיתות של בונוס 0. ממש Underdogs.

המושב הראשון היה כושל. שיחקנו רע. הסתיים במינוס שלושים  IMPs. סיימנו באחד המקומות האחרונים. אפשר לשכוח מגמר א', אליו עולים 28 הזוגות הראשונים. 

במושב השני סיימנו במקום הראשון בצפון-דרום עם שישים ושלושה IMPs. זה הספיק למקום ה-19 בסיכום שני המושבים. מחר משחקים בגמר א'.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.


מה קרה במושב השני?
ראשית, היה לנו הרבה מזל ונהנו מטעויות של חלק מהיריבים. שנית, ברוב הידיים שיחקנו לא רע (היו שתי טעויות קשות, אחת שלי ואחת של השותף). אני מתרשם יותר מה-IMPS הבודדים שהרווחנו במשחק ברידג' טוב נגד יוליאן פרידריך ויוסי אנגל (שחקנים טובים מאד בדרגות גבוהות, שסיימו במקום השלישי) מאשר מידיים בהן הרווחנו מספר הרבה יותר גדול של IMPs רק בגלל טעות של יריבים. 

בהמשך הפוסט אתייחס לשתי ידיים כאלה, בלי להציג אותן, רק משום שאפשר להפיק מהן לקחים. 

היד הראשונה: לא רק בירושלים
זוכרים את הפוסט: שיעור פרטי לירושלמים? איך לא להכריז Slam?. מסתבר שזה לא רק ירושלמים. שני הזוגות הירושלמים היחידים, שהשתתפו בתחרות (זוג נוסף ואנחנו) לא מכריזים כך Slam. אבל כשזוג יריבים שלנו, לא ירושלמים בעליל, הגיע לחוזה של 6NT ושאלתי אותם מה פשר הכרזת המענה ל-4NT, קיבלתי את התשובה: שני קלפי A ושני קלפי K. היריבים נפלו בחוזה שלא צריך להיות בו.  

הקוראים אינם חייבים להאמין לי כשאני כותב ששיטת ההכרזה הזו היא גרועה, אבל כדאי לשים לב למה עושים ומה אומרים שחקנים הרבה יותר טובים ממני.

במו אוזניי שמעתי שחקן מעולה ששיחק כבר בנבחרת ישראל וזכה גם להישגים יוצאי דופן בזירה הבינלאומית מחוץ לנבחרת, אומר בדיוק את מה שאני אומר על שיטת הכרזת הסלאמים הזו.

כדאי גם לשים לב לאופן שבו כמעט כל השחקנים הטובים ביותר בארץ ובחו"ל שואלים על קלפי מפתח בדרך לסלאם: הם משחקים RKCB. ראשי תיבות של: Roman Key Card Blackwood.

היד השנייה: זכרונות מ Philip Grosvenor

ביד אחרי היד, שהייתה ה-trigger להמצאת Grosvenor Gambit. שחקנים יריבים ברמה גבוהה היו מאד מתוסכלים מהכישלון בביצוע החוזה ועוד יותר מהאופן בו נכשלו. זה השפיע גם על היד הבאה. אחד מהם עשה Revoke (השלכת קלף מסדרה אחרת מהסדרה ששוחקה, למרות שהיה לו קלף בסדרה ששוחקה).

גם על הזוג שהכריז סלאם לא נכון שכשל, היד הקודמת השפיעה על היד הבאה. לאחר ויכוח ביניהם על היד הקודמת, הם הגיעו למשחק מלא בסדרת מייג'ור ביד הבאה. הבעיה הייתה שהכישלון ביד הקודמת גרם להם להימנע מלהכריז סלאם ביד הזו.

זוגות רבים הכריזו וביצעו סלאם ביד הזו.

סיכום הלקחים

1. הימנעו מלשחק בשיטת הכרזת סלאמים שמומחים נמנעים לשחק בה ואומרים שהיא גרועה.

2. הימנעו מלריב על ידיים בזמן התחרות. זה עלול להשפיע על היד הבאה שתשחקו.

3. למרות שקל להגיד "עוברים ליד הבאה ומתעלמים מהקודמת", המציאות הפסיכולוגית היא שזה עלול להשפיע. נכשלתם בביצוע סלאם, מאד ייתכן שבסלאם הפוטנציאלי הבא, תהיו זהירים יתר על המידה ותימנעו מלהכריז אותו.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...