יום שלישי, 15 בספטמבר 2015

מי לא יודע להתגונן נגד ♦2 Multi?



בפוסט הקודם: מדוע 2 Multi היא קונבנציה לא טובה ומדוע בכל זאת מצליחים כשמשחקים אותה? הבעתי את דעתי, שהקונבנציה הזו אינה קונבנציה טובה. 


הסיבה לכך שבכל זאת אלה שמשחקים אותה מצליחים היא שלא יודעים להתגונן בפניה.
כמובן ששחקנים ברמה גבוהה יודעים להתגונן בפניה. מי שלרוב לא יודע כיצד מתגוננים הם שחקנים מהשורה. גם אני ביחד עם השותפים שלי, לא ידעתי עד היום להתגונן בפני הקונבנציה הזו.

מדוע החלטתי לכתוב עכשו על 2 Multi?
הקוראים יודעים כי ביום שישי השתתפתי בתחרות ארצית לזכר משה יפה ז"ל. באחת הידיים פתח יריב ב-2 Multi. השותף שלי הכפיל. היות שלא סיכמנו כיצד מתגוננים, ניסיתי להבין את "כוונת המשורר":

האם הכפיל כדי להראות יד חזקה?

האם הכפיל כ-Lead Directing?

האם הכפיל משום שהוא יכול להעניש את אחד המייג'ורים?

מה שלא תהיה הפרשנות, ברור שההסתברות, שהיריב מחזיק ביד חלשה עם שישה קלפים בסדרת מייג'ור עלתה מה-95%, שיוחסו ליד כזו ללא ה-DBL.
יכולתי להתעלם ממצב בו לפותח יד חזקה.

השותף שלי התכוון ל-Lead Directing עם יד עם כוח ואורך ב-. אני פירשתי את זה כרצון להעניש את אחת מסדרות המייג'ור. עם יד חלשה ו-T98xxx, קלף יחיד ב- ושני קלפים ב-, הנחתי שהוא רוצה להעניש . 
אחרי שהיריב שלפני הכריז 2, הכרזתי 2.

עד סוף המכרז שתקתי. היריבים התחרו על חוזה ב-. השותף שלי המשיך עד 4. היריב הוביל ב-. בדומם מצאתי KJ. בפעם הראשונה שקיבלתי את היד עקפתי ל-J. אחרי שהיריב שלא פתח, זכה ב-A וה-Q של הפותח נפלה על ה-K בדומם, ביצעתי את החוזה. את החוזה ביצעתי עם הרבה מזל. החלטתי שבפעם הבאה, נתגונן טוב יותר.

הערות שוליים

1. שחקנים ברמה גבוהה לא רק יודעים להתגונן נגד 2 Multi. ה-2 Multi שלהם הוא אחר: כמעט תמיד הוא אינו כולל יד חזקה עם מיינור ארוך ובלא מעט מקרים אינו כולל אפשרות של יד חזקה בכלל

2. שחקנים ברמה גבוהה המשחקים 2 Multi, מנצלים את ההכרזות של 2 ושל 2 על מנת להראות ידיים עם שתי חמישיות. בסדרה המוכרזת יש חמישייה.

3. שימו לב שהיתרון של עמימות בהכרזת 2 Multi, אינו קיים ביד הזו. למגנים לא קשה לנחש, על פי הקלפים שהם מחזיקים, את סדרת המייג'ור הארוכה של הפותח. זה קורה בלא מעט מקרים.    


  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...