יום רביעי, 23 בספטמבר 2015

טריוויה על ♦2 Multi




את ארבעת הפוסטים הטכניים שכתבתי על 2 Multi  (ראו בסוף זה את רשימת הפוסטים), אשלים בשאלות טריוויה על הקונבנציה. נסו לענות על השאלות ורק אחרי זה קראו את התשובות.

שאלות

1. מי הגה את הקונבנציה?

2. מתי נהגתה הקונבנציה?

3. האם יש נאסר לשחק את הקונבנציה ואם כן היכן?

4. מה צריך להביא איתו מי שמשחק את הקונבציה?

5. היכן "שונאים" את הקונבנציה?

6. היכן "אוהבים" את הקונבנציה?

תשובות

1. את הקונבנציה הגו שני שחקנים בריטיים: טרנס ריס ו-Jeremy Flint.

2. הקונבנציה פורסמה בשנות ה-60 של המאה העשרים.

3. בארצות הברית נאסר לשחק את הקונבנציה בתחרויות בהן משתתפי התחרות לא צברו בממוצע מעבר למספר מסוים של נקודות אמן. בתחרויות אחרות משאירה את ההתאגדות האמריקאית את הבחירה האם להתיר או לאסור את השימוש בקונבנציה למי שמארגן את התחרות. 

4. למיטב ידיעתי המוגבלת, מי שמשחק את הקונבנציה חייב לכתוב את הפירוט שלה בדף שיטת ההכרזה שלו. בארה"ב חובה להוסיף בדף את שיטות ההגנה נגד הקונבנציה. מי שמבין בחוקי שיפוט בברידג', מוזמן לתקן אותי אם טעיתי.

5. ניחשתם נכון: בארצות הברית. "שונא" אינו מושג מדויק ביחס לקונבנציות הכרזה בברידג'. אפשר לאהוב או לשנוא בני אדם. אני אינני "שונא" את 2 Multi. אני חושב שהיא קונבנציה לא מוצלחת. בברידג' האמריקאי חושבים כנראה כמוני.

6. יש כאלה באירופה ש"אוהבים" את הקונבנציה. שחקן בכיר, ששיחק בהרבה תחרויות בינלאומיות, אומר לי ש"אוהבים" אותה במיוחד בהולנד ובבלגיה. 

פוסטים קודמים על 2 Multi








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...