יום רביעי, 3 בפברואר 2016

לאן לא תגיעו אם תרגישו מקופחים?



באכסניה אחרת פרסמתי את הפוסט: המשחק כראי המציאות - המקופחים והמתמודדים בברידג'. בפוסט ההוא התייחסתי לאותם תלמידי ברידג' או אותם שחקני ברידג', המרגישים תמיד מקופחים כשהם לא מצליחים בתחרויות.

כולנו כבר נפגשנו בתחרויות עם שחקנים כאלה: אשמים התנאים הסביבתיים, הכיסא, הרעש, המחשב שחילק את הידיים, מנהל התחרות שהושיב אותם בסקציה A ולא בסקציה B (או להיפך), בדרום-צפון או במזרח-מערב, השותף או מזג האוויר.

תלמידי ברידג' צעירים
כל מי שמלמד ילדים ברידג' נתקל גם בילדים כאלה, המרגישים תמיד מקופחים. לפעמים מדובר בילדים מוכשרים במיוחד. בגלל ההתמקדות בקיפוח הם לא ממצים את הפוטנציאל שלהם בברידג'. 

יש הבדל אחד בין שחקן ברידג' "מקופח" סדרתי בן 60 או 70 לבין ילד בן 11 או 12 הלומד ברידג' שאף הוא "מקופח" סדרתי: את הילד עדיין אפשר לשנות

כשאני נתקל בילד כזה אני עובד על שינוי גישה שלו. אני מלמד אותו להתעלם מקיפוח מדומה ואפילו מקיפוח אמיתי ולנסות למצות את יכולתו גם בתנאים אלה.

אם זה מצליח, הוא יצליח יותר בברידג' ולא פחות חשוב גם יהנה יותר בתחרויות.

זה לא רק בברידג'
יש לי סיפוק גדול כאשר אני מצליח "להחליף את הדיסקט" לילד כזה. הסיכוי שהוא ימשיך לשחק ברידג' כשיגדל גבוה יותר, אבל זה לא נגמר בברידג'.

תחשבו על ילד כזה שגדל ורוצה ללמוד רפואה. תנאי הקבלה דורשים ציון גבוה במבחן פסיכומטרי. בפעם האחרונה שמישהו סיפר לי שהוא רוצה ללמוד רפואה, והתייחס לפסיכומטרי, הציון המינימלי היה 750.
בפוסט זה אתייחס ל-750 כציון המינימום לקבלה לרפואה, על אף שייתכן שציון הסף השתנה.

הוא ניגש לפסיכומטרי ומקבל 748. אם כמורה לברידג' לא הצלחתי לשנות את תפיסת "המקופח הסדרתי" שלו, הוא יאשים את כל העולם בכישלון שלו ואולי יוותר על החלום להיות רופא.

אם הצלחתי לשנות, הוא לא יאשים אף אחד. במקום זה הוא יגש למועד נוסף ויתכונן טוב יותר ואולי יקבל ציון של 755 או 760.
אם לא יעבור את הסף, אולי יגש פעם שלישית למבחן.
אם גם זה לא יצליח, אולי יסע ללמוד רפואה בארץ אחרת.

יום בתי הספר בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב
ביום חמישי ה-3 במרץ יתקיים יום בתי הספר של הפסטיבל בבית דני בתל-אביב. השנה בשונה משנים קודמות, הוא מתקיים בנפרד מהפסטיבל, משום שפסטיבל הברידג' הבינלאומי נדחה מפברואר ליוני. יוני אינו מועד מתאים לתלמידי בתי ספר.

כמי שכבר הביא תלמידים לשחק ביום בתי הספר, אני ממליץ לכל מי שיכול להשתתף לבוא ולהשתתף. בשביל ילדים בכלל וילדים מהפריפריה בפרט זו חוויה נהדרת. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...