יום שישי, 4 במרץ 2016

מדוע פתחתי את קבוצת ה-Facebook רוצים ללמוד ברידג'?



לפני מספר ימים פתחתי קבוצה חדשה ב-Facebook. שם הקבוצה: רוצים ללמוד ברידג'. בפוסט זה אסביר את מהות הקבוצה ומדוע החלטתי לפתוח אותה.

מטרת הקבוצה
לספק מידע והכוונה על האפשרויות ללמוד ברידג' בישראל. הלימוד מתייחס למצב בו מישהו (מישהי) שאינו (אינה) מכיר(ה) כלל את המשחק הזה מעוניין ללמוד אותו והן למצב שמי שמשחק את המשחק רוצה להתקדם וללמוד יותר.

לרוב לומדים מאחד או יותר מתוך שלושה דברים:

1. קורסים אותם מלמדים מורים

2. אתרי אינטרנט

3. חומר כתוב: ספרים או עיתונים

הכוונה היא שבקבוצת הפייסבוק הזו יהיה מידע על שלושת מקורות הלימוד הנ"ל. 

למשל מידע על קורס שעומד להיפתח: רמת הקורס, נושאי הלימוד בקורס, מי מלמד בקורס, באילו תאריכים הוא מתקיים והיכן הוא מתקיים.

כפי שיודעים חלק מהקוראים, אין מבחר גדול של ספרי ברידג' בעברית. אם יצא ספר חדש, יופיע מידע בקבוצה הכולל את שם הספר, שם המחבר, הנושאים המופיעים בו, למי הם מיועדים והיכן ניתן להשיגו.

אין לנו עודף של אתרי אינטרנט בעברית העוסקים בלימוד ברידג'. גם מידע על אתר חדש או ישן כזה יתקבל בברכה.  

למי נועדה הקבוצה?
קהל היעד העיקרי של הקבוצה הם אלו הרוצים ללמוד על ברידג'. אלה שאינם מכירים כלל את המשחק הנפלא הזה ואלה שכבר משחקים אותו ורוצים ללמוד ולהבין יותר.

קהל יעד נוסף הם אלה שיכולים לספק מידע על לימוד ברידג' בישראל. אלה הפותחים קורסים, אלה שמקימים אתרים ללימוד ברידג' ואלה שכותבים ספרים.
גם אלה שיש להם מה להגיד על ספרים אתרים וקורסים.

כמה מהפוסטים שלי המופיעים כבר בדף קבוצת הפייסבוק הם פוסטים בהם אני כותב על ספרים שקראתי. אתם מוזמנים לקרוא אותם ולקבל יותר מושג על אותם ספרים.
אם גם אתם קראתם ספרים ומעוניינים להתיחס אליהם, קבוצת הפייסבוק הזו היא בהחלט מקום מתאים.

מדוע פתחתי את הקבוצה?
לא פעם פונים אלי אנשים המעונינים ללמוד לשחק ברידג' או אנשים שיודעים את כללי המשחק ומעונינים לדעת יותר. הם פונים אלי משום שהם קראו פוסטים בבלוג הזה או שקראו את מה שכתבתי במדור הברידג' באתר Jokopost.

רוב הפוסטים שלי ב-JOKOPOST אינם מיועדים רק לשחקני ברידג'. הם מציגים היבטים לא טכניים של המשחק ומסביב לו ודמויות מענינות של שחקני ברידג'. יש קוראים הכותבים לי שיצרתי אצלם ענין במשחק והם שוקלים ללמוד לשחק ברידג'.

כמורה לברידג' אני שמח ללמד, אבל לא כל פניה מתאימה לי. 
כמי שנסע במשך שנים רבות חמש פעמים למקומות עבודה המרוחקים יותר משעה וחצי נסיעה לכל כיוון (ושנים נוספות מספר פעמים בשבוע) ממקום מגוריי בירושלים, אין לי בעיה לסוע על מנת ללמד במועדון או במסגרת אחרת בעיר אחרת או בישוב קטן יותר אחר.

הדוגמה הבאה תבהיר זאת. פנתה אלי נציגה של קבוצה של ארבעה אנשים הלומדים ומשחקים ברידג' בבית פרטי ושאלה האם אני יכול לבוא ללמד אותם?

השאלה הראשונה שלי, אחרי שאני מציין שאני גר בירושלים, היא היכן הם לומדים. התשובה בדוגמה הייתה תל-אביב.

אין לי בעיה ללמד בתל-אביב ואם מדובר בקבוצה גדולה במסגרת כלשהי (מועדון, בית פרטי, מתנ"ס וכיו"ב) זה בהחלט סביר. כשמדובר בקבוצה של ארבעה, המחיר שאבקש עלול להיות גבוה מדי כי יש לי עלויות של דלק, חניה וזמן נסיעה.
אין בעיה למצוא מישהו בתל-אביב שילמד היטב ואולי גר כמה רחובות משם. 

הצעתי לה שיפנו למישהו שמלמד באזור תל-אביב וצרפתי קישור לרשימת המורים המוסמכים לברידג' באתר ההתאגדות. היא שאלה האם אני יכול להמליץ על אחד מהם.

אמרתי לה שאני מכיר רק חלק מהאנשים ברשימה ואין לי בעיה לתת לה כמה שמות של מורים, שאני חושב שהם גם מבינים ויודעים ברידג' והם גם יודעים ללמד.
אם תבחר מישהו אחר ותגיד לי את שמו לא תהיה לי בעיה להגיד לה מה דעתי עליו. לגבי חלק מהם לא תהיה לי דעה, משום שאני לא מכיר אותם מספיק על מנת לקבוע דעה.

שיחה זו ופניות נוספות שקיבלתי, הבהירו לי את הצורך בקבוצת Facebook כמו הקבוצה שפתחתי.

מי שמצטרף לקבוצה יוכל למצוא מידע על מקורות ראויים ללימוד ברידג' ויוכל גם לבקש מידע כזה.
חלק מהחברים בקבוצה הם אנשים שיכולים לתת מענה ראוי לשאלות מסוג זה.

אני מזמין גם כאלה שרוצים ללמוד וגם כאלה שיכולים לתת מידע שיעזור להם, להצטרף לקבוצה







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...