יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

לפתוח את הלב: A כקלף יחיד בסדרה


המשותף בין שלוש הידיים מפסטיבל הברידג' הבינלאומי באילת, שאציג בפוסט זה ובשני הפוסטים הבאים, הוא שההגנה צריכה לפתוח את סדרת ה-, כלומר: לשחק  ועוד .


זוגות מעורבים: NT עם A קלף יחיד בסדרה?




למזרח-מערב יש 27 נקודות. לכאורה, 3NT נראה חוזה אופטימלי. למרות זאת שותפתי ואני השגנו תוצאה המתקרבת ל-65% כשביצענו משחק חלקי ב-.

יש ויכוח ביחס לידיים מהסוג שהחזקתי במזרח. יד הרחוקה קלף אחד נוסף ב- מיד מאוזנת.
יש שחקנים שפותחים 1NT עם יד כמעט מאוזנת שבה A כקלף יחיד באחת הסדרות ובאופן דומה פותחים 2NT ביד באותו מבנה עם 20-22 נקודות.
אני שייך לאסכולה הנמנעת בדרך כלל מפתיחה כזו.

חלק מהשחקנים שדעתם שונה מדעתי, הם ללא ספק, שחקנים הרבה יותר טובים ממני. בדיוני הברידג' המשפחתיים, הבן שלי שייך לאסכולה השנייה.

אם אתם רוצים להבין מדוע אני לרוב לא מכריז NT עם A כקלף יחיד, קראו את הפוסט: להרוויח IMP אחד ביושר
בפוסט הזה אני מסביר מדוע בחרתי, לפני לא מעט שנים, בתחרות קבוצות מעורבות בפסטיבל בתל אביב לתת לשותפה לא קבועה שלי לשחק  4 בהתאמה של 4-3 ולא בחוזה של 3NT. הסיבה הייתה: בידי A כשההובלה הטבעית היא ב-.

הסתמכתי על מה שהבנתי, ממה שכתב מייק לורנס ביחס לערכו המשתנה של A, בספרו המומלץ  Complete Book on Hand Evaluation in Contract Bridge.

בשולחן השני בחר אלון בירמן, שחקן נבחרת ישראל היום ובעברו שחקן הנבחרת הצעירה, להשאיר חוזה של 3NT. שותפתו באותה תחרות, הילה לוי, היום אלופת עולם לזוגות נשים, ביצעה את החוזה. גם השותפה שלי ביצעה את החוזה.

להכריז NT עם A כקלף יחיד בסדרת מיינור נראה לי מסוכן פחות מאשר לעשות את זה עם A כקלף יחיד בסדרת מייג'ור. 
בכל פעם ששותפו של פותח ה-NT לא יחפש התאמה בסדרת מייג'ור באמצעות סטיימן או טרנספר, היריבים יודעים שיש לו לכל היותר 3 קלפים בכל אחת מסדרות המייג'ור.

יהיו מקרים בהם יתמזל מזלכם ויובילו דווקא בסדרת המייג'ור בה אתם מוגנים. 
ברוב המקרים יובילו בסדרת המייג'ור בה ליריבים יש תשעה קלפים לפחות.

ביד זו פתחתי במזרח 1. לאחר 1 של השותפה שלי, התערב נתן חץ בצפון בהכרזה של 1.

לאחר שהכפלתי והשותפה הכריזה NT ושללה אפשרות של חוזה ב- בהתאמה של 4-3 (למרות הכרזת ה- של השותפה ייתכן מצב שיש לה 6-7 קלפים בסדרה זו וארבעה ב-). לא נותר לי אלא להזמין את השותפה למשחק מלא ב-.

אם למישהו יש ספק האם דרום מוביל ב- או לא, אז בשולחן שלנו הסירה מתילדה פופילוב (שחקנית שזכתה באליפות אירופה ושיחקה בנבחרת הנשים של ישראל) כל ספק כזה, כשאמרה לי שהיא הייתה מובילה ב-.

מבלי לפגוע בכבודה של גב' פופילוב, אומר לכם שגם שחקנים הרבה פחות טובים ממנה יובילו ב-.
אם הכרוז ישחק נכון ויבצע עקיפה ב-, ההגנה תקבל את היד שלוש פעמים ותזכה במספר מספיק של לקיחות ב- על מנת להפיל את החוזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...