יום שבת, 11 בפברואר 2017

לא אשמים: Transfer Walsh אשם.


אתמול שיחקתי ללא הצלחה בתחרות ארצית במועדון השרון.
לטעמי הזוג החזק ביותר בתחרות היה ניר גרינברג וסרג'יו קובליו. הזוג הזה סיים במקום הרביעי.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.

באחת הידיים ששיחקנו נגדם הישגנו תוצאה של 18.97%. אני לא אשם. השותף שלי לא אשם.
האשמה היא בקונבנציה שנקראת Transfer Walsh או Walsh Transfer.

לאחר Pass  שלי במערב, צפון פתח 1. מזרח התערב בהכרזת 1. דרום הכריז 1, שהוסבר כטרנספר ל-. לאחר הכרזת 3 שלי עם יד חלשה וארוכה ב- במצב פגיע, צפון-דרום הגיעו לחוזה של 4 מצד צפון.
הכרזת ה-1 של דרום היא שימוש בקונבנציית Transfer Walsh.



גם רוב הזוגות שלא משחקים Transfer Walsh הגיעו לאותו חוזה אבל אצלם היה דרום הכרוז. 
לו דרום היה הכרוז, הייתי מוביל ב-T♣. השותף שלי היה זוכה ב-A  וממשיך ב- לחיתוך.
הכרוז בדרום זוכה ב-11 לקיחות. השותף שלי במזרח לא צריך להוביל ב-A. הוא הוביל בהובלה טבעית ב-K. הכרוז בצפון זכה ב-12 לקיחות. ההגנה זכתה בלקיחה אחת ב-A.

Transfer Walsh
קונבנציה זו היא אחת הקונבנצייות המבחינות בין שחקנים מהשורה לבין שחקנים ברמה גבוהה. רוב השחקנים ברמה גבוהה משחקים אותה. מעטים השחקנים מהשורה שמשחקים אותה.
זו גם הסיבה שקובליו וגרינברג היו בין הזוגות היחידים ששיחקו את היד כשהכרוז בצפון ולכן השיגו תוצאה טובה יותר.

בעבר הזכרתי את הקונבנציה הזו בפוסטים אחרים:




הפוסט הרלבנטי ביותר הוא הפוסט השלישי בו אני מנסה להסביר כיצד מתגוננים נגד הקונבנציה הזו. הסיבה, שאני מסביר כיצד מתגוננים נגדה ולא כיצד משחקים אותה, היא שלדעתי הקונבנציה אינה מתאימה למרבית הקוראים.

אותה גישה יותר עומק
מי שכבר קרא את הגרסה הדיגיטלית של ירחון הברידג' הישראלי של פברואר או התמזל מזלו ודואר ישראל כבר הביא לתיבת הדואר שלו את הירחון, ראה בודאי מאמר של אלדד גינוסר על אותה קונבנציה.

הגישה של אלדד זהה לשלי: הוא לא מלמד כיצד לשחק את הקונבנציה,  משום שאינה מתאימה למרבית הקוראים. הוא מסביר כיצד שחקנים מהשורה צריכים להתגונן נגד הקונבנציה.

המאמר של אלדד הרבה יותר מעמיק והרבה יותר יסודי מהפוסט שלי. אני ממליץ לכם לקרוא אותו.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...