יום שלישי, 11 ביולי 2017

מהו מספר הידיים המקסימלי שבו עדיין יוכל זוג שחקנים לנצח בתחרות בה משתתפים זוגות חזקים מהם?


תודה לכל אלה שברכו אותי ליום הולדתי ולאלה שברכו אותי על צבירת מספיק נקודות לצורך קבלת דרגת רב אמן.
זה בהחלט מחממם את הלב שכל כך הרבה אנשים זוכרים אותי ומברכים אותי.

כמה מהמברכים על צבירת הנקודות הוסיפו משפט, שהמסר שלו היה:  ברכות להשגת המטרה.
שלא תהיה לאף אחד טעות: דרגת רב אמן אינה המטרה שלי.
זה בהחלט נחמד להגיע לדרגה גבוהה יותר. זה יכול לתת לי יתרון במקרים בהם אני מציע שירותי הוראת ברידג' וזה חוסך ממני השתתפות במוקדמות אליפות ירושלים לזוגות. 
המטרות שהצבתי לעצמי בברידגי הן ברף גבוה יותר.
בפוסט זה אציג את המטרה שלי ובפוסט הבא אנסה לנתח את הסיכויים שלי להשיג אותה.

אולי בכל זאת המטרה שלי היא דרגת רב אמן?
אם מישהו היה אומר לי את זה לפני ארבעה חודשים הייתי מגיב מיד: "זאת לא המטרה שלי". בשלושה החודשים שקדמו לפסטיבל התחלתי לשאול את עצמי את השאלה: אולי בכל זאת דרגת רב אמן זה המקסימום אליו אני יכול להגיע בברידג'?
היו לזה שני גורמים:

1. ראיתי סביבי אנשים בגילי ואנשים מבוגרים יותר שמתחילה אצלם ירידה חדה ביכולות המנטליות.
ראיתי את זה בברידג' אבל ראיתי את זה גם אצל אנשים שתחומי עיסוק שלהם אחרים. כשבמקביל גם נפטרו שני החברים הכי טובים שלי מתקופת בית הספר התיכון, התחלתי לשאול את עצמי: אולי גם אצלי התחילה ירידה חדה?
אולי אני יכול להמשיך להיות מורה טוב מאד בברידג' (בזמן האחרון היו לי הרבה הצלחות בהוראת ברידג'). אולי אני יכול להמשיך להיות כותב טוב על ברידג', אבל את שיא יכולתי כשחקן כבר עברתי ולא אצליח להתקדם.
בסופו של דבר לא כל אחד הוא בניטו גארוצו או שחקן נבחרת הסניורים של ישראל.

2. הייתה לי תקופה של כישלונות מתמשכים בתחרויות ברידג' במשך שלושה חודשים.
חסרו לי כ-20 נקודות ארציות לדרגת רב אמן. בקושי היו תחרויות בהן צברתי נקודה ארצית. ברובן השגתי תוצאה של מתחת ל-50%. ברובן  גם שיחקתי רע. במעט התחרויות בהן שיחקתי סביר הגיע תורם של השותפים לשחק רע. ה-20 נקודות שחשבתי שאשיג באמצעות מקום ראשון בסימולטנית ארצית (כבר היו דברים מעולם) ועוד שתי תחרויות ארציות של 3-4 נקודות ארציות בכל אחת, הצטמצמו עד הפסטיבל בתל אביב ל-17 נקודות.

אני עדיין זוכר את עצמי כסגן אמן (אז הדרגה הנמוכה ביותר) עם 7 נקודות ארציות, שתוך שלושה חודשים משיג בארבע תחרויות שונות הישגים המקנים מספר דו-ספרתי של נקודות ארציות בכל אחת מהן (מקום שני בגמר C באילת, מקום ראשון בתחרות לדרגות נמוכות בפסטיבל בתל-אביב, מקום שביעי בארץ בסימולטנית ארצית ומקום רביעי בליגה ב' בשנה הראשונה בה שיחקתי בליגה). בשלוש מתוך אותן ארבע תחרויות שיחקתי עם הבן שלי ניר, גם הוא היה אז סגן אמן.

אולי בכל זאת לא התחלתי בירידה מתמשכת?
למזלי יצא לי לשחק ב-BBO נגד שחקנים חזקים ממני. מדובר בשחקנים מהנבחרת הצעירה של ישראל. התוצאות רמזו על כך שאולי בכל זאת לא התחילה אצלי ירידה מנטלית.

פעם אחת באימון לתחרות ה-IMP בפסטיבל שיחקתי עם נילי כהן 18 ידיים בשיטת חישוב IMP נגד זוג מהנבחרת הצעירה של ישראל.
למרות שהם שחקנים הרבה יותר טובים מאיתנו, ניצחנו אותם בהפרש קטן.

בפעם השנייה השתתפתי כמחליף באימון אינטרנטי של הנבחרת הצעירה. כל אלה ששיחקו שם שחקנים טובים ממני. עם הבן שלי אני כבר לא מתואם משום שאני משחק איתו בערך פעמים בשנה. הזוג השני בקבוצה שלנו היה ביום רע במיוחד. הקבוצה השנייה ניצחה בתוצאה של 50 ומשהו אימפים לעומת 30 ומשהו אימפים. לא כל כך רע בהתחשב בזה שרוב השחקנים שאפגוש בתחרויות ארציות שחקנים פחות טובים מהם.
עשיתי שתי שגיאות קשות, שהקשה שבהם הייתה לא להפיל חוזה של 4  שהכפלתי, אבל גם ביצעתי שני חוזים מוכפלים של 4 ושל 4   שהניבו הרבה אימפים לטובתנו.

עדיין כאן
החשש שלי מהמשך ההישגים הירודים שלי, אולי הישגים גרועים עוד יותר בעתיד, גרם לי לרצות להשיג מהר דרגת רב אמן. נרשמתי לשחק ליותר תחרויות ממה שאני צריך על מנת ל"גרד" נקודות ארציות.

הקוראים כבר יודעים שבתחרות הקבוצות המעורבות התברר שאני עדיין יכול לשחק ברידג' ברמה טובה. 
זה נמשך גם בתחרות זוגות IMP, בה השגתי נקודה בינלאומית.
התוצאה של 47% שהששגנו שותפתי ואני בתחרויות הזוגות המעורבים לא צריכה להטעות אתכם. גם בתחרות הזאת שיחקתי טוב. שיחקתי בה עם שותפה ברמה הרבה יותר נמוכה מרמתי, שזו הפעם הראשונה בחיים ששיחקתי איתה.
בקבוצות BAM שיחקתי לא טוב, אבל השגתי מספיק נקודות לקבלת דרגת רב אמן.

כבר לאחר שתי תחרויות הראשונות בפסטיבל הבנתי שבסך הכל הייתה לי תקופה רעה ואני עדיין יכול להתקדם ולהשיג הישגים כשחקן ברידג'. חזרתי למטרה השאפתנית, אולי אפילו לא כל כך ריאלית, שלי.
המטרה היא עדיין לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים בתחרות גדולה בברידג' הישראלי.
זה  גם מה שמחבר בין תוכן הפוסט לכותרת שלו: השגת מטרה כזו כרוכה בהקדמת זוגות שחקנים טובים בהרבה ממני.
בפוסט הבא אנתח יותר לעומק את ההסתברות במצבים שונים לכך שזוג שחקנים ינצח זוג או זוגות חזקים מהם.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...