יום ראשון, 29 באפריל 2018

צעדים ראשונים בהכרזה: רקע


טבלת הכרזות

לאחרונה לימדתי קבוצת מתחילים את השיעור השני בהכרזות. קשיים שלהם בהבנת מושגים גרמו לי לחשוב על דרך נוספת לסייע בהבנת יסודות ההכרזה בברידג'. הדרך הנוספת היא סדרת פוסטים המיועדת להם ולאחרים.

שימו לב הפוסטים יהיו מסומנים בירוק ומיועדים לתלמידים בתחילת לימוד ההכרזות בברידג'.

מה יודעים התלמידים כשהם מתחילים ללמוד להכריז?
ההנחה שלי היא שהתלמידים למדו קודם מיני ברידג'. זוהי השיטה הסטנדרטית על פיה מלמדים ילדים בבתי הספר ועל פיה בנויה החוברת הראשונה של מערכי השיעור של ההתאגדות במסגרת פרויקט "הדור הבא".

מצאתי שהשיטה הזו עדיפה גם כשמלמדים מבוגרים. אקדיש פוסט מיוחד לדיון בהשוואה בינה לבין שיטות אחרות.

תלמידים שלמדו קודם מיני ברידג' כבר למדו מספר טכניקות משחק בסיסיות כמו: פיתוח סדרה ארוכה, עקיפה ומניעת חסימה.

הידע שלהם ביחס להכרזה הוא:

1. הם מכריזים לפי טבלאות הכרזה.

2. עם 12 נקודות ומעלה מכריזים שיש פתיחה.

3. השותף של הפותח מעביר לפותח פתק הכרזה. בפתק  ממלא השותף את מספר הקלפים בכל סדרה ואת מספר הנקודות.

4. גם הפותח ממלא את אותו מידע לגבי היד שלו.

5.הפותח מחליט האם החוזה הוא עם שליט או ללא שליט?

6. אם החוזה הוא עם סדרת שליט, הוא סופר גם נקודות חלוקה ונקודות אורך.

7. על פי סך הנקודות, כולל נקודות חלוקה ונקודות אורך בחוזה עם שליט, הוא קובע את החוזה בו משחקים או לחילופין מכריז Pass אם סך הנקודות הוא פחות מ-20.

8. התלמידים יודעים מה זה משחק חלקי, משחק מלא וסלאם. במשחק חלקי ובמשחק מלא הם מתחייבים לגובה המינימלי.

אותה טבלת הכרזה תשמש אותם גם בצעדיהם הראשונים בלימוד שפת ההכרזה בברידג'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...