יום ראשון, 18 בינואר 2015

איאן מקלאוד: שחקן מקצועני בכיר במיוחד

כתבתי על מי שרבים חושבים שהוא גדול שחקני בריטניה בכל הזמנים. הפעם אכתוב על שחקן בריטי אחר, בכיר יותר מטרנס ריס. שמו של השחקן הוא: איאן מקלאוד.

מקצוען
  איאן מקלאוד
מקור התמונה: ויקיפדיה
איאן מקלאוד, סקוטי, שנולד ב-1913 בצפון אנגליה וגדל באותו אזור,  הצטיין בברידג'. עד שנות ה-50 של המאה הקודמת היה שחקן ברידג' מקצועני. בתקופה בה הסטודנט טרנס ריס התחיל לשחק ברידג' מול טובי שחקני בריטניה, מקלאוד היה אחד הבולטים ביניהם.
בשנת 1937 זכה בתחרות הקבוצות החשובה ביותר בבריטניה The Gold Cup (ביחד עם כמה שחקנים בריטים בולטים). הוא כתב ספר על שיטת ההכרזה אקול.   

בכיר או אולי הבכיר ביותר
עד שנת 1941 היה הברידג' מרכז עולמו. ב-1941 התחתן ואחרי זה נולד בנו. בתחילת שנות ה-50 עשה שינוי בקריירה והפך לפוליטיקאי. בגלל הקריירה הפוליטית המזהירה שלו, אפשר להגדיר אותו כבכיר או אולי הבכיר ביותר מבין הפוליטיקאים שהם גם שחקני ברידג'.

זה לא רק שמילא מספר רב של תפקידי שר בממשלות שמרניות של בריטניה (שר האוצר, שר העבודה ושר הבריאות, מזכיר המדינה למושבות הבריטיות).
ביחד עם ראש הממשלה הרולד מקמילן, הוביל כמזכיר המדינה לענייני הקולוניות את המדיניות של הענקת עצמאות למדינות באפריקה (ניגריה, קניה, קמרון וכיו"ב).
אחרי שנפטר בשנת 1970, אימצה ראש הממשלה מרגרט תאצ'ר את המדיניות שלו של הפסקת מתן חלב לילדי בתי הספר.  

אם אתם רוצים לדעת יותר על מקלאוד, אתם מוזמנים לקרוא את הערך שכתבתי עליו בויקיפדיה: איאן מקלאוד
בקישור הבא תוכלו עד כמה הושפע ממנו, חבר פרלמנט בריטי בשנת 2013: The Tragic loss of Ian Macloud.

הערת שוליים
בצד צעירים ומבוגרים רבים המשחקים ברידג', תוכלו למצוא גם אנשים בולטים בתחומי עיסוקם המקצועי למשל וורן באפט וביל גייטס. ללא ספק משחק מרתק המציב אתגרים גם בפני אנשים שעמדו לפני אתגרים לא פשוטים בתחום עיסוקם המקצועי וצלחו אותם בהצלחה יוצאת דופן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...