יום שלישי, 14 באפריל 2015

היהלום של גברת Walsh


פתחתם §1. השותף/פה הכריז/ה 1. הכרזתם 2NT, שמראה 18-19 נקודות ויד מאוזנת. האם יכול להיות שיש לכם ארבעה קלפים באחת מסדרות המייג'ור?
בהחלט כן. ייתכן שאפילו יש לכם ארבעה קלפים בכל אחת מסדרות המייג'ור (יד של 4-4-3-2).

בברידג' מודרני יותר חשוב להראות את טווח הנקודות, מאשר את החלוקה. במקרה זה הראנו Limit bid של 18-19 נקודות.
זו גם הסיבה שבברידג' מודרני מכריזים 1NT ביד מאוזנת עם חמישייה במייג'ורבבריג'ידית תנכ"ית לא מכריזים 1NT ביד מאוזנת עם 15-17 נקודות וחמישייה בסדרת מייג'ור. 

כשהכרזנו 2NT, לא הפסדנו את ההתאמה של 8 קלפים בסדרת מייג'ור. כמעט תמיד, השותף יכול לברר באמצעות קונבנציית סטיימן האם יש לנו רביעייה כזו.

מדוע לא להכריז כך גם עם 12-14 נקודות?
הכוונה היא שבמהלך הכרזה בו פתחתם §1 והשותף/פה הכריז/ה 1מתעלמים מרביעיות במייג'ור ומכריזים 1NT עם 12-14 נקודות ויד מאוזנת.
אם למשיב יד של 10 נקודות או יותר, הוא יוכל לבדוק בגובה 2, האם יש התאמה ברביעיית מייג'ור, בדומה למה שעשינו כשהכרזנו בהכרזת ה-Rebid  של הפותח 2NT. 

הכרזה של 1NT המסתירה רביעיות במייג'ור, היא חלק מקונבנציה הנקראת: Walsh או Walsh Diamond או Walsh Responses.

ההבדל בין אופן ההכרזה ב-Walsh לבין אופן ההכרזה הרגיל מתחיל במשמעות ההכרזה 1

מתי מכריזים 1 כשמשחקים Walsh?
אם יש לנו ארבעה קלפים ב- או אפילו חמישה קלפים ב- ולא תאמינו גם שישה קלפים ב-, לא תמיד נכריז 1. כשיש לנו גם ארבעה קלפים בסדרת מייג'ור ופחות מ-10 נקודות (או פחות מ-12 נקודות, תלוי את מי אתם שואלים), נדלג על הסדרה הארוכה ב- ונכריז את סדרת המייג'ור בגובה 1.

הסיבה לכך היא, שיכול להיות שלא תהיה לנו הזדמנות שנייה להראות את היד שלנו (נצטרך להכריז Pass). אנחנו מעדיפים להשתמש בהזדמנות היחידה על מנת לחפש התאמה של 8 קלפים בסדרת מייג'ור.

מדוע הפותח מכריז 1NT בהכרזת ה-Rebid עם יד מאוזנת?
כשהמשיב הכריז 1, הפותח מסתיר רביעיות בסדרות מייג'ור, כשיש לו יד מאוזנת. הוא יודע שההסתברות למצוא רביעייה במייג'ור אצל המשיב נמוכה, משום שהכרזת 1 כמעט תמיד שוללת רביעייה במייג'ור. אם למשיב יש רביעייה כזו ובכל זאת הכריז 1 יש לו יד מזמינה למשחק מלא או חזקה יותר. במקרה זה הוא יוכל לחפש התאמה בסדרת המייג'ור בגובה 2.

הגברת Walsh
Rhoda Walsh כבר אינה צעירה. היא נולדה ב-1933. היא עורכת דין, שעשתה בשלב מסוים הסבה מקצועית והפכה לשחקנית ברידג' מקצוענית. על פי הויקיפדיה באנגלית, היא זכתה בחמש אליפויות חשובות לזוגות נשים, בכל פעם עם שותפה אחרת. בשנת 1968 זכתה במדליית ארד באולימפיאדת הברידג', כחברה בנבחרת הנשים של ארצות הברית. בשנת 2012 כתבה מאמר על קונבנציית Walsh באתר אינטרנט איטלקי חשוב. האתר נקרא Neapolitan Club. הוא אתר ברידג' מספיק חשוב, על מנת שהחומר הכתוב בו יופיע לא רק באיטלקית, אלא גם באנגלית.

על פי האתר האיטלקי, גב' Walsh היא תאורטיקנית ברידג', שתרמה בין השאר, לפיתוח שיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא.

ביחד עם Paul Soloway, John Swanson ובעלה לשעבר Richard Walsh, כתבה את הספר: Recap Bridge. ללא ספק, Soloway הוא הבולט מבין מחברי הספר. הוא זכה חמש פעמים באליפויות עולם.

על פי הויקיפדיה האנגלית, הקונבנציה קרויה על שם בעלה לשעבר שהמציא אותה. הניחוש שלי הוא, שגם לאותה גברת יש חלק בהמצאת הקונבנציה.

חומר על Walsh באתרי אינטרנט
כשכתבתי ערך על הקונבנציה בויקיפדיה העברית, התקשיתי למצוא עליה חומר באתרי אינטרנט. פרט למאמר של גב' Walsh, מצאתי מאמר וחצי (החצי הוא באתר של לארי כהן, שלא ממש מפרט את הקונבנציה).

אל תבלבלו בין הקונבנציה הזו לבין: Walsh Transfers.

האם הקונבנציה הזו חשובה לקוראים?
שימוש בקונבנציה זו לא מומלץ למרבית הקוראים. אם יש עליה כל כך מעט חומר באינטרנט, כנראה שהיא לא הקונבנציה החשובה ביותר בברידג'. 

כדאי לכם לקרוא היטב את כל מה שאני כותב על Takeout Double, על סטיימן ועל Trnasfer. קונבנציות אלה עונות על מצבים, שתיתקלו בהם בתדירות גבוהה ומרבית השחקנים משתמשים בהן. לא כולם משתמשים בהן באופן מלא ובאופן מדויק. אל תסתפקו במה שאני כותב, כי המטרה של הבלוג אינה ללמד באופן שיטתי. קראו על קונבנציות אלה בירחון הברידג' הישראלי, בספרים ובאתרי אינטרנט. 

אם אתם שחקנים מתחילים או שחקני מועדון ממוצעים והגעתם לפוסט הזה, הגעתם כנראה בטעות כי הוא אינו מסומן בריבוע ירוק.

אם כבר הגעתם אתם מוזמנים להשתתף בקורס: הכרזות למתחילים פשוט והגיוני (צפוי להתחיל בחודש מאי).
לפרטים והרשמה:
טלפון: 054-4480616 
דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com

שם לא אלמד קונבנציות מורכבות כמו Walsh. אלמד את ההיגיון שמאחורי ההכרזות ואת ההכרזות הבסיסיות ביותר. 

הזווית האישית שלי
גם אני לא כותב סתם פוסטים על קונבנציות או ערכים בויקיפדיה על קונבנציות. הסיבה שכתבתי על הקונבנציה היא, שאחד השותפים שלי מעוניין לשחק אותה. הסכמתי ולמדתי את הקונבנציה. קוראי הויקיפדיה העברית וקוראי הבלוג נהנים מזה, שלמדתי קונבנציה חדשה.

בשבת אשחק אותה בפעם הראשונה בחיי. כאשר אצבור מספיק ניסיון בקונבנציה, אעדכן את קוראי הבלוג. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...