יום שישי, 25 בנובמבר 2016

כמה קלפים ב-♣? - "לפחות 2" - אז ניתן לך לפול 4 פעמים בלי Double


בפוסט: ההגנה המבחן האמיתי למשחק עם שותף חדש, סיפרתי שרועי ארגלזי בן ה-14 ואני הצלחנו לשתף יפה פעולה בהגנה, על אף שתחרות הזוגות המרכזית באילת הייתה התחרות הראשונה בה שיחקנו ביחד. במושב הראשון היינו אפקטיביים במיוחד בהגנה.

ביד 23 במושב זה, המופיעה כאן, פתח דרום 1 במצב  פגיע.


על פי כללי המשחק, צפון צריך להגיד מהו מספר הקלפים המינימאלי בסדרה זו שמחזיק שותפו (שניים או שלושה). כמו שקורה לא פעם, צפון לא הקפיד על הכללים ושתק. 
לאחר שתי הכרזות Pass הגיע תורי להכריז. 

למי שאינו יודע, אני נמצא במצב של Balancing. אם אכריז Pass, המכרז יסתיים. במצב כזה אני צריך להגן על השותף "ששתק" ויכול להיות שיש לו אפילו 12 נקודות או יותר ואינו יכול להתערב בהכרזה (זה גם מה שקרה ביד הזו).

בלי להיכנס לדקויות, הכללים הבסיסיים הם, שאני מכריז כאילו יש לי שלוש נקודות יותר ושמותר לי להכריז סדרת מייג'ור עם ארבעה קלפים במקום עם חמישה.

יש לי ארבעה קלפים בסדרת ה- ו-11 נקודות. תוסיפו 3 נקודות בגלל מצב ה-Balancing והגענו ל-14 נקודות. 
מצד שני סדרת ה- אינה איכותית. 
החלטתי לשאול את צפון כמה קלפים ב- הבטיח שותפו: "לפחות שניים" הוא ענה. החלטתי להכריז Pass.

רועי הוביל ב- קטן. ה-A שלי מחץ את ה-Q בדומם. המשכנו בעוד שני סיבובי . הכרוז נותר ללא קלפים בסדרת השליט.

קיבלנו 400 נקודות אחרי שהכרוז המסכן נפל 4 פעמים. 
ללא ספק שבחוזה ב-NT מהצד שלנו היינו מקבלים תוצאה הרבה פחות טובה. כל מה שצריכה ההגנה זה לפתוח את סדרת הלב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...